Plutselig langvarig menstruasjon (hormonspiral)

NoraKondora

Andre møte med forumet
Jeg har hatt hormonspiral i over 2 år, og nesten mistet menstruasjonen. Har hatt regelmessige menstruasjonen hvor jeg så vidt har blødd i 2-4 dager og kun trengt truseinnlegg.

Men plutselig nå har jeg blødd i 7 dager. Og blødninger og smerter tiltok etter dag 5. Har også fått svie i underlivet, uten at jeg vet om det har noen sammenheng. Har tenkt på alt fra tidlig overgangsalder til kjønnssykdommer her. Noen som har noen lignende erfaringereeller vet om dette er normalt?:dead:

Jeg har hatt hormonspiral i over 2 år, og nesten mistet menstruasjonen. Har hatt regelmessige menstruasjonen hvor jeg så vidt har blødd i 2-4 dager og kun trengt truseinnlegg.

Men plutselig nå har jeg blødd i 7 dager. Og blødninger og smerter tiltok etter dag 5. Har også fått svie i underlivet, uten at jeg vet om det har noen sammenheng. Har tenkt på alt fra tidlig overgangsalder til kjønnssykdommer her. Noen som har noen lignende erfaringereeller vet om dette er normalt?:dead:
Jeg har litt lignende historie som deg. Hadde minimalt med blødninger første 1,5 året etter jeg satt inn hormonspiralen. Etter det blødde jeg ekstremt mye. 2-3 uker i måneden og etter hver samleie. Gikk til gynekolog nå i mai og fikk beskjed om å prøve 3 måneder med p piller i tillegg til hormonspiralen. Så nå håper jeg virkelig det gjør susen. Gynekologen sa at det mest normale med hormonspiral er mindre blødninger men at noen få kunne reagere annerledes med den å blø mer. Så trenger ikke å være noe alvorlig heldigvis. Skal du til gynekolog å sjekke opp om det kan være noe?

Back
Topp