Plutselig løs mage

BareEnMamma

Glad i forumet
*MIA*
Alle tips ved løs mage hos baby tas i mot!

Vasker rød stump med kokosolje i vann, smører med Inotyol.

Spiser grøt morgen (Holle hirsegrøt med Hipp 2 MME). Middag (grønnsak m/ frukt o.l). Grøt til kvelds (Holle hirsegrøt med morsmelk). Ellers ammer jeg hver 3 time på dagen, en gang om natten (mellom 3-5).

Ble løs i magen i går, hyppig avføring, litt grønn til tider. Smakte på kavring i går for første gang, kveldsgrøt er nytt denne uken, samme med MME i morgengrøten.

Babyen er blid og fornøyd som vanlig, heldigvis :)

Noe frukt, kanskje blåbær, binder magen litt?
Hvor gammel er han, tenner på gang kanskje?

Kan godt være tenner, eller maten. Her bruker vi potetmel på huden under sånne perioder, da blir det ikke så sårt :)

Jeg tror jeg ville tatt en telefon til helsesøster. :)
Godt mulig det er noe de andre ovenfor har nevnt.

Grønn bæsj er jo ett tegn på en eller annen form for bakterie/virus.

Takk for tilbakemeldinger! I natt har han vært litt urolig, noe som er uvanlig for han. Det kan jo være pga tennene, var mye hender i munnen i går, men kan jo også ha vært mageplager.

Jeg lurer på om at jeg ikke gir han grøt med MME i dag, bare med morsmelk evt, og ser om det hjelper. Syns bare det er rart at han skulle reagere på det så sent som 2 døgn etter start, men alt er vel mulig.

Skal i alle fall ta kontakt med helsestasjonen i morgen tidlig. Tenkte evt å ringe fastlegen min, men helsestasjonen er kanskje mer aktuelt.

Stumpen er heldigvis ikke sår i det hele tatt lenger. Selger de noe ferdig blåbærgreier som man kan gi baby?

Back
Topp