Plutselig løs mage

BareEnMamma

Glad i forumet
*MIA*
Alle tips ved løs mage hos baby tas i mot!

Vasker rød stump med kokosolje i vann, smører med Inotyol.

Spiser grøt morgen (Holle hirsegrøt med Hipp 2 MME). Middag (grønnsak m/ frukt o.l). Grøt til kvelds (Holle hirsegrøt med morsmelk). Ellers ammer jeg hver 3 time på dagen, en gang om natten (mellom 3-5).

Ble løs i magen i går, hyppig avføring, litt grønn til tider. Smakte på kavring i går for første gang, kveldsgrøt er nytt denne uken, samme med MME i morgengrøten.

Babyen er blid og fornøyd som vanlig, heldigvis :)

Dytter litt. :)

Dytteropp for deg i håp om at noen flere ser denne :)

Nå har du vel kanskje funnet ut av det, men vi har nettopp hatt løs mage en drøy uke her, med samme type avføring som du beskriver. Ved legebesøk ble det konkludert med at det sannsynligvis var et forkjølelsesvirus som hadde satt seg i magen... Forstå det den som kan, men det gikk i alle fall over etter en ukes tid, og da avrundet hun det hele med noen dager (og netter...) med hoste og snørr:p Kan jo slumpe til at det er samme greia hos dere. Sikkert lurt med et legebesøk hvis det vedvarer uansett, men. Fortell hvordan det har gått, da:)

Min har siden han var et par uker gammel hatt avføring 1-2 ganger i uka (jeg har delammet hele veien).
Onsdag for 2 uker siden fikk han plutselig kjempeløs mage, det kom bare vann ut av ham, og jeg måtte plutselig bytte skitbleie hver 2-3 time. Om natten litt sjeldnere, men minst 2 ganger.
Etter 2 uker tok jeg ham til helsestasjonen for å veie, og han har lagt på seg som han skal, så legen vi fikk snakke med sa det kan være et steg i utviklingen av mage-/tarmsystemet. Det har vært hakket likere i dag, litt mer konsistens på det, og det har gått merkbart lengre tid mellom hver bleie, så det går seg gjerne til av seg selv.

Jeg fulgte naturligvis hele veien med på at han ikke virket syk, dehydrert eller på noen måte utilpass.

Back
Topp