Plutselig kvalm

ønskebarn<3

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Mailykke 2018
'Er i uke 9+0 i morgen og har plutselig begynt å føle meg så kvalm. Flere som kvalmen har kommet så "sent" hos? Håper det bare er fordi jeg er litt sliten..

Her og.. har vært en uke på ferie og kost meg masse, men plutselig smakte ikke maten lenger og alt var bare blæææh... har hatt blaff underveis altså, men nå har det vart i flere dager.. er sykemeldt fra jobb ut september så det er igrunn veldig greit å bare kunne ligge hjemme og gafle ritzkjeks.. :wacky:

Her og.. har vært en uke på ferie og kost meg masse, men plutselig smakte ikke maten lenger og alt var bare blæææh... har hatt blaff underveis altså, men nå har det vart i flere dager.. er sykemeldt fra jobb ut september så det er igrunn veldig greit å bare kunne ligge hjemme og gafle ritzkjeks.. :wacky:

Blaff?

Godt du får hvile litt nå da. Håper den kommer og går fort her, har en aktiv hverdag med en liten gutt fra før :p

Ritskjeks var daten min hele forrige svangerskap :happy:

Blaff?

Godt du får hvile litt nå da. Håper den kommer og går fort her, har en aktiv hverdag med en liten gutt fra før :p

Ritskjeks var daten min hele forrige svangerskap :happy:
Blaff som i at jeg plutselig ble kvalm i matbutikken når jeg skulle handle mat, så gikk det over når jeg kom hjem.. :) Bare sånne korte stunder liksom.
I forrige svangerskap lå jeg på sofaen i nesten hele første trimester pga kvalmen og orka ikke gjøre noenting..

Blaff som i at jeg plutselig ble kvalm i matbutikken når jeg skulle handle mat, så gikk det over når jeg kom hjem.. :) Bare sånne korte stunder liksom.
I forrige svangerskap lå jeg på sofaen i nesten hele første trimester pga kvalmen og orka ikke gjøre noenting..

Er slik her og vært i flere uker allerede, kvalme og oppkast hele døgnet. Har tråkket meg en sti mellom senga, badet og sofaen. :P

Er slik her og vært i flere uker allerede, kvalme og oppkast hele døgnet. Har tråkket meg en sti mellom senga, badet og sofaen. :p
kaster ikke opp heldigvis, og har ikke gjort det i andre svangerskap heller.. all min sympati til deg.. jeg må bare lære meg å spise lite og ofte, så tenker jeg det går greit framover.. :)

Da skjønner jeg. Ja her er det slik som kommer og går. Mistet lysten på middag bla. Men kaster ikke opp. Forrige svangerskap var jeg ikke kvalm men litt "uvell" i starten. Sist gang fikk jeg gutt. Lurer på om svangerskapene er forskjellige ut i fra kjønn, eller om det blir annerledes fordi jeg har en liten en å ta vare på i tillegg. Blir spennende å se.

'Er i uke 9+0 i morgen og har plutselig begynt å føle meg så kvalm. Flere som kvalmen har kommet så "sent" hos? Håper det bare er fordi jeg er litt sliten..
Jeg er 9+1 i dag, å kvalmen har begynt å komme litt på kvelden. Ikke noe voldsomt, men merkbart nok at jeg vet det er pga svangerskapet

Er slik her og vært i flere uker allerede, kvalme og oppkast hele døgnet. Har tråkket meg en sti mellom senga, badet og sofaen. :P

You and me both. Og den siste uka (uke 11) har det blitt litt verre, ikke bedre som jeg trodde... [emoji849]

You and me both. Og den siste uka (uke 11) har det blitt litt verre, ikke bedre som jeg trodde... [emoji849]

Jeg også! :arghh: Men gyn sa på torsdag at mange får en peak på kvalmen i uke 12, så lever fortsatt i håpet om bedring. Mener du skrev tidligere du brukte å bli bra fra uke 14? Satser på det denne runden også! :)

Jeg også! :arghh: Men gyn sa på torsdag at mange får en peak på kvalmen i uke 12, så lever fortsatt i håpet om bedring. Mener du skrev tidligere du brukte å bli bra fra uke 14? Satser på det denne runden også! :)

Åh- håper han har rett! Ja, jeg ble helt fin fra rundt uke 14 de to forrige gangene, men det er jo så lenge siden at jeg ikke klarer å huske om jeg virkelig var SÅ dårlig som jeg er nå, og om det ble verre for så å bli bedre.... [emoji849] Men nå er jeg i den magiske uke 12, og det er bare 9 dager til duotest. Etter det LOVER jeg å ikke klage så mye. [emoji12]

Er også uke 9 å har plutselig begynte å våkne opp hver dag i 5-6 tiden fordi jeg er kvalm. Så må stå opp å spise, kjempe gøy Holder kvalmen i sjakk ved å spise omtrent hele tiden, så legger veldig på meg nå. Håper det går over snart!

Da skal jeg ikke klage skjønner jeg. Håper det gr seg snart for deg :)

Jo, så klart du kan klage når DU føler deg dårlig! Ikke sånn at med mindre man er SÅ dårlig, så skal man ikke si noe. Er det trasig for deg, så rop ut! Kan hende du føler deg bedre av det. ;)

Håper virkelig du slipper å bli så dårlig som meg selv, og at uvelheta snart må gå over for meg!

Kvalmen og oppkast er skikkelig dritt, og enda verre om en må på do samtidig. Har jo null kontroll.

Nå har det faktisk gitt seg litt. Men er mer kvalm enn forrige svangerskap.

Men merker frisk luft hjelper så prøver å gå en tur hver dag. Også hvis jeg er sulten får jeg mageknip og blir kvalm. Håper det forsvinner til jeg skal starte på jobb etter permen min.

Nå har det faktisk gitt seg litt. Men er mer kvalm enn forrige svangerskap.

Men merker frisk luft hjelper så prøver å gå en tur hver dag. Også hvis jeg er sulten får jeg mageknip og blir kvalm. Håper det forsvinner til jeg skal starte på jobb etter permen min.

Åh, får håpe du er blant de heldige som slipper tidlig unna og at det er borte innen du starter opp på jobb igjen. :) Fortsatt god bedring!

Er i uke 8+? og her har kvalmen kommet for fullt også. Hadde håpt å slippe denne ganga, men det ser ikke sånn ut. Var dessverre kvalm frem til uke 18 de to forrige svangerskapene, og hadde god hjelp av medisiner da-men var likevel sykmeldt noen uker der jeg bare lå i sofaen/senga. Har funnet noe mat som hjelper litt denne ganga heldigvis, så håper det er overkommelig. Gresk yoghurt med fersken/mango (beklager til de überkvalme som ikke syns det høres godt ut) roer ned magen min iallefall.

Så bra frisk luft hjelper, her er verandadøra på vidt gap hele dagen!

Back
Topp