Plutselig kvalm uke 9, andre??

sogn78

Forumet er livet
VIP
Altså eg trudde eg hadde sluppe billig unna kvalmen i dette svangerskapet. Har kun vore uggen, ikkje sånn ersåkvalmatjegbaremågååleggemeg i det heile tatt, fram til uke ni.
Altså forrige veka. Fekk spysjuka av mini, og etter det har eg ikkje blitt kvitt kvalmen.
Tar postafen, har seaband, drikker masse vatn, eter det er får i meg, men ingenting hjelper.
Andre som har blitt kvalm så seint? No er eg jo veldig redd for at sia det begynte så seint, så skal det vara til langt uti svangerskapet, erfaringar??

Jeg begynte også å bli kvalm rundt uke 8-9, og det varte frem til uke 14 før den var helt borte og jeg kunne begynne å spise skikkelig igjen. Så får håpe at det ordner seg for deg også. Hjelper veldig om du finner din egen rytme for noe du føler kan hjelpe (for meg hjalp det å spise noe med en gang jeg våknet, og aldri la meg selv bli sulten, bare hele tiden små spise). 
Lykke til :) 

Jeg begynte i uke 9 og kaster fortsatt opp, men har blitt bedre. Jeg må ha mat i magen før jeg reiser meg opp fra senga. Har prøvd det meste men ingenting fungerte bortsett fra å sove og spise mye små måltider. Håper du kommer deg snart igjen:)

jeg begynte i uke 8-9 begge gangene... holdt på til rundt uke 27 med første, denne gangen til rundt 22.

Begynte med meg da jeg var 9-10 uker, og varte frem til 16-18 uker en plass..Men, brekker meg fortsatt av enkelte lukter... Denne gangen er det jente..
Forrige gang, ikke kvalm, gutt:)

Kvalm så seint? det er vel da kvalmen virkelig slår til for de fleste.
Her begynte den i 8-9 uke og 10 uke med nr 2 og varte til 14 og 17 uker.

Sannheten skrev:
Jeg var kvalm rundt den tiden denne gangen, men det gikk over etter noen dager 

Det er håp!

DET svaret likte eg godt gitt :-)))) Håpe, håpe.
Sist var eg kvalm fra uke 6 til uke 14, derfor eg syns det er så uvant at det plutselig dukkar opp no så "seint" ;o)

Tusen takk for svar jenter. Håpar det roar seg raskt igjen. Er så uvant å bli kvalm så seint sidan eg vart det i uke 6 med mini, var også derfor eg tenkte at eg hadde sluppe billig unna kvalmen denne gangen.
God bedring til alle som fremdeles er kvalme, det er PYTON!!

ikke alle som får kvalmen med en gang. de vet jo ikke helt sikkert men det sies at det er hormonene som gjør det og hormonnivået stiger jo etterhvert som ukene går. noen mister kvalmen når morkaka tar over produksjonen av disse hormonene (rundt uk 12).

jeg ble "kvalm" i uke 6/7 i begge svangerskapene, først sånn konstant uggen som gikk mer og mer over til kvalme. fra midten av uke 7/beg av uke 8 var det slik at jeg ikke klarte å fungere i hverdagen. første gangen klarte jeg å se på tv eller være på nettet, kastet ikke opp men konstant kvalm og spiste lite og nøytral smak. men andre gangen orket jeg ikke forholde meg til noe, ikke føre en samtale som varte mer enn ett minutt liksom. satt med hodet mellom knærne og spydde 5 ganger om dagen, drakk 2 slurker med vann og spiste ingenting. kvlamestillende fungerte ikke.

I første svangerskap blei eg sjukmeldt pga. kvalmen i veke 6. I andre svangerskap trudde eg at eg hadde sluppe unna. Den gong ei. I veke 10 satte det inn, betydeleg verre enn nokon gong i første svangerskap. Eg var sengeliggande frå veke 10 til 15, og slapp dermed så vidt unna innlegging. Kasta opp til veke 21 ca.

Back
Topp