Plutselig kvalm og oppkast i uke 35+4

Guest
Heisann...

Jeg er i dag i uke 35 + 4. Når jeg våknet i morges og skulle på do ble jeg plutselig kvalm og måtte kaste opp. Spiste en lett frokost etterpå men etter ca 2 timer ble jeg kvalm igjen. Det er ingen i min omkrets som har omgangssyke, og jeg er dessuten sykemeldt og er lite ute om dagene. Har blitt hoven i bena/hendene siste par dagene også.
Det jeg lurer på er om kvalmen og det kan komme når barnet skal feste seg/falle ned i bekkenet?? Fikk en intens stikkende/sviende følelse ned mot skjeden/livmorhalsen et kort øyeblikk, og etter det føltes det som om magen ikke var så høyt oppe lenger...Hodet til babyen har lagt i bevegelig hodeleie siden uke 28, så kan det ha festet seg nå kanksje? Eller bør jeg tenke på evt begynnende svangerskapsforgiftning?? Ble flere spm her, men håper på snarlig svar :-)

Mvh
Catrine
 
Hei!

Det er ikke så uvanlig at en kan få tilbake litt kvalme mot slutten av svangerskapet. Det skyldes at den store livmoren trykker opp mot magesekken.
Hvis du har normalt blodtrykk, og ingen proteiner i urinen - er det sjelden tegn på en svangerskapsforgiftning.
Men, hvis plagene vedvarer, hadde jeg fått sjekket blodtrykk og urin, evt fått en sjekk på fødeavdelingen.

Håper det var svar på spørsmålene dine :)

Lykke til med resten av svangerskapet og den forestående fødselen!

Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp