Plutselig klør ull...

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Hun er 4 år.. og har aldri klaget.. men i år så klør alle plagg jeg har prøvd på henne...

Kan hun ha blitt mer sensetiv? Eller er det bare fordi det er uvandt? Tror dere det kommer seg? Eller bør jeg bytte over til bomull/ull?

Har deres barn vært sånn? At de i starten på sesongen reagerer på ull? At det klør? Og at det kanskje går over?? ;)

Håper egentlig jeg slipper å bytte ut hele ullgarderoben med bomull/ull.. fordi det blir dyrt.. og aller mest fordi jenta mi er veldig varmblodig.. og da føler jeg at ull klarer best å absorbere (eller hva det heter;))

Kan hende hun har tørr hud? Da klør ull iallefall. 
Mini her har klaget over at det klør med ull i det siste, men etter et par dager med smøring har det gått over:)

Samme skjedde her i huset, bare det skjedde når vesla var 3 år.
Nå kjøper jeg kunn ull/bomull til ho.
Og ho er ikkje tørr i huden heller

jepp.. nå er han 5 og i dag tok vi på ulltrøye... "ÅÅÅÅ MAMMAAAAAAAAAA DET KLØØØØØØØØØØØØØR"
"Nei det gjør det ikke..."
"JOOOOOOOOOOOOOO"
"Det blåser jeg i.. det er kaldt. Du skal ha den på."
"ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH!!!"

Det samme skjedde her i fjor, håpet de hadde kommet over det til i år, men det hadde de ikke.

I fjor da snuppa var 3 år var hun helt gal, skulle ikke ha på ull for det klødde. Fikk ikke på henne ett eneste plagg. Nå i høst tar hun på seg de samme klærne å synes de er så gode og myke. Hun er heller ikke tørr i huden, var ikke det i fjor heller.
Og det som er mest morsomt, nå vil hun bare ha ull undertøy på.. ;)

ja barn kan plutselig begynne å reagere på ull, på samme måtte som enkelte som ikke har tålt ull før plutselig kan bruke ull

hm... ikke vært plaget med tørr hud eller eksem ? Vet barn med eksem kan klø veldig av ull...kanskje google litt å se om du finner noe ull som de reklamerer for at ikke skal klø..
Vanskelige greier det der

Takk for svar;)

Jeg bruker for det meste Joha og Janus.. alt klør.. nå har jeg prøvd alle plaggene.. alle klør sier hun.. og kan jo ikke annet enn å tro på henne?

Kan liksom ikke tvinge henne på ulle heller? Gjør dere det?

mi klagde å i fjor.. tror jeg det var.. året før gikk hun med samme tøyet...

såe.. aner ikke..

mi klagde å i fjor.. tror jeg det var.. året før gikk hun med samme tøyet...

såe.. aner ikke..

Eldste her klagde og på at han klødde da han fikk det på første gang i år. Da var vi på fjellet og tror rett og slett det ble for varmt for han med ull da. Nå er høsten her og gradene ned mot null og da klager han ikke. Hadde han fortsatt og klage hadde jeg kjøpt ull/bomull til han for hadde han først bestemt seg for at han ikke vil bruke det hadde jeg ikke tvunget det på han. Jeg syns selv ull kan klø, selv ull som ikke skal klø så jeg vet hvordan det er. Selv syns jeg nøstebarn ull/silken er supergod og har stort sett alltid en slik trøye innerst mot huden både på barna og meg selv =)

Takk for tips;) Sjekke nøstebarn jeg da..

blir dyrt a gitt.. har jo sååå mye fint ull nå..

Jeg har kun to trøyer til hver fra nøstebarn altså, vasker de ikke så velig ofte men de henges opp hver natt så de får luftet seg litt. Ettersom de er under annet tøy så blir det ikke flekker på det.

Ullsilken til Safa er veldig god og klør lite. Det samme med ullsilken på englebarn.no. Pierre Robert sin ull klør veldig lite. Personlig syns jeg Joha klør en del og Janus varierer litt. Ellers er ullsilken til Nøstebarn god, men ganske dyr.

Du kan jo selge unna ullplaggene som hun syns klør. Mange som kjøper ull på finn f.eks.

Jeg har alltid syns at ull klør, så å si aldri brukt det inntil kroppen. har jeg brukt det har jeg hatt klær under som garanterer at ulla ikke kommer mot huden:P Og slik er det fortsatt:P

Back
Topp