Plutselig ikke kvalm?

Thesso_88

Forelsket i forumet
Nå har jeg slitt med ekstrem kvalme i flere uker, hver eneste dag. Og idag er det 3 dagen med null kvalme, ikke anntydning til den engang=/ Eneste symptomene jeg har på at jeg er gravid er ømme bryster. Er det bekymringsfult at kvalmen bare *poff*, forsvinner like fort som den kom?? Litt nervøs for om det er ett dårlig tegn på at det er noe...Var på UL Fredag denne uken og da var alt supert...
 
Det trenger ikke å bety noe. Har hørt at kvalmen kan gi seg like fort som den dukker opp, så kanskje du er heldig og er ferdig med kvalmen for denne gang. Hvis alt var i orden på fredag, tror jeg at kvalmen ikke har noe å gjøre med at noe at noe skulle være galt nå.
 Hadde  MA sist svangerskap, og jeg opplevd at symptomene forsvant nesten to uker etter at det hadde gått galt med lille spiren min.Tror det er vanlig at det går en viss tid før kroppen oppleven opplever at noe er galt.
 
Du kan ta det helt med ro Alle opplever at symptomene forsvinner innimellom.. Det er helt normalt Du kan jo håpe på at du er ferdig med kvalmen
 
Mot slutten av 1trimesteret (de 3 første mnd) vil de aler fleste gå tilbake til "normalen".
Dvs at symptomene på den graviditet ikke nødvendigvis er noe annet enn den voksne magen og bryster. Samt noe ømhet og noen må fortsatt ofte på toalettet. 
Også lest noe om at mot slutten av 3 trimester så kommer hyppig vannlating sterkt tilbake pga trykket på blæren og kanskje kroppens måte å forberede oss på nattevåk. 

Vil tror at du bare skal glede deg over at du er bland de som har ett ellers lite påvirkende svangers. 

Lykke til og nyt dagene..  
 
hei hei hei :) Jeg er nesten like langt som deg, og jeg har vært ekstremt kvalm fra uke 4 til i overigår.I går hadde jeg en grei dag, bare jeg spiste før jeg ble skikkelig sulten...I dag har jeg også hittil (krysse fingrene) vært ganske grei....Hormon nivå er på topp mot uke ni/uke ni...Så synker det litt igjen. Så det er kanskej dette som gjør det...har lest det et sted. Kos deg med graviditeten :) Lykke til vi er heldige :)
 


FrustrertFrøken skrev:
Du kan ta det helt med ro Alle opplever at symptomene forsvinner innimellom.. Det er helt normalt Du kan jo håpe på at du er ferdig med kvalmen

Signerer denne, nyt det :D
 
Ja for jeg leste at hormon nivået og HCG er på topp i uke 9, altså max=) Så vil det gradvis gå litt ned og da vil ikke kvalmen være så aktuell. Men selvsagt individuelt=)

Men åja jeg er overlykkelig å ikke være kvalm lengre,foreløbig=)! Jeg har ikke vært meg selv de siste 6 ukene, bare lagt og vært sur og grinete hehe. Idag føler jeg at jeg GLØDER og er i fantastisk humør=D LENGE siden!

Så da hører jeg på dere jenter og er 1 stk roligere jente;)
 
Jeg har også lest at etter uke 9 så går kvalmen over for de fleste, og det stemmer for deg. Nyt at den er borte
 
Ja jeg nyter det=) Ingen problem!

Igår hadde forloverne våre utdrikningslag for oss med grilling på kvelden. Tror jeg ALDRI har spist så mye grillmat hehe. Jeg er vanligvis ikke glad i grillmat. Men helte innpå med vårruller, grillribbe, ris osv=p Og så evig takknemlig jeg var fin i formen på utdrikningslaget vårt=)
 
Når man nærmer seg andre trimester, som ofte er det beste trimesteret for mange ift fin form og sånt, - så gir ofte de verste symptomene seg og energien kommer tilbake :-)

Deilig at du var i fin form i går da! Har dere fortalt at dere venter baby eller? :-)
 
Hehe hverken jeg eller min mann er flink til å holde på private hemmeligheter som graviditet=p Så fam, venner og jobb fikk vite det enten samme dag eller noen dager senere. Da var vi 3-4 uker på vei=) Så jepp, alle som var der visste jeg var gravid=)
 
Back
Topp