Plutselig hyppige kynnere.

LyDi

Betatt av forumet
Septemberhjertene 2018
Tidligere i svangerskapet har jeg kjent kynnere innimellom, og klarer lett å gjenkjenne kynnere (selv om jeg er førstegangs). De siste to dagene har antall kynnere økt kraftig, og i går hadde jeg i gjennomsnitt 10 kynnere på en halvtime kombinert med «mensmurring» nedentil og i korsryggen. Noen kynnere var ubehagelige/vonde og andre helt normale hvor magen bare blir hard som stein i 20-30 sekunder. Kynnerene har kommet når jeg har vært helt i ro, typisk når jeg ligger på sofaen eller i sengen. Har vært minimalt med aktivitet de siste dagene.

Ringte føden seint i går kveld da jeg ble så sliten i kroppen av alle disse kynnerene. Fikk beskjed om å ta to Paracet og legge meg til å sove. Jeg kunne komme inn for en sjekk hvis jeg ville, men jeg ville vente til i dag bare for å se hvordan det utviklet seg.
I dag har det gått fint, men har noen kynnere innimellom. Ingenting som gjør at jeg er bekymret akkurat nå.

Hva ville du gjort? Kanskje er det vanlig med hyppige kynnere nå? Er i uke 33+2. Synes bare det er rart at de kom så «plutselig» og at de er der så ofte. Vet ikke om det er nødvendig å reise inn til føden heller. De sa i telefonen at de ikke ville forsøke å stoppe fødselen hvis det var det som var på gang nå. Men kynnerene er ikke regelmessige, og jeg har ingen andre tegn på fødsel bortsett fra mensmurring og kvalme.

Jeg vet ikke så mye om kynnere, og hva som er vanlig og ikke, da jeg føler det forekommer veldig sjeldent hos meg denne gangen. (Forrige svangerskap er en evighet siden, så husker egentlig ikke så mye mer enn at de var mer gjenkjennelig den gang).
Men de sier jo alltid at hvis du er bekymret er det greit å få en sjekk, så hvis du er det ville jeg tatt en tur for å få ro i sjelen. Men det kan jo kanskje bare være at det nærmer seg og kroppen begynner å forberede seg? Virker logisk i mitt hode, hvertfall. [emoji14] Men sjekk det ut hvis det føles tryggest.

Er vel vanligere med mer av det etter hvert som vi kommer nærmer målet.
Det er heller ikke uvanlig å ikke merke kynnere

Jeg også har veldig hyppige kynnere og ble sendt til føden av min jordmor for sjekk siden det kom så mange. Dette var for noen uker siden. Babyen sitt hode er godt festet og godt langt nede i bekken, men jeg hadde ikke noe åpning så de tror ikke fødsel skjer riktig enda (35+4). Men sa det er mulig han kommer før termin, siden de ser at kynnere har påvirket modning ganske tidlig. Ville tatt en sjekk om jeg var deg om du tenker mye og bekymrer deg for dette. Er jo også vanlig at det kommer mye kynnere nå som vi nærmer oss termin, men kan jo være greit å få sjekket det opp tilfelle noe er på gang snart :-)

Jeg også har veldig hyppige kynnere og ble sendt til føden av min jordmor for sjekk siden det kom så mange. Dette var for noen uker siden. Babyen sitt hode er godt festet og godt langt nede i bekken, men jeg hadde ikke noe åpning så de tror ikke fødsel skjer riktig enda (35+4). Men sa det er mulig han kommer før termin, siden de ser at kynnere har påvirket modning ganske tidlig. Ville tatt en sjekk om jeg var deg om du tenker mye og bekymrer deg for dette. Er jo også vanlig at det kommer mye kynnere nå som vi nærmer oss termin, men kan jo være greit å få sjekket det opp tilfelle noe er på gang snart :-)

Back
Topp