Plutselig hoven pekefinger?

SophiasMamma

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
*MIA*
VIP
Etter å leke på lekeplassen med vesla, sto jeg å laget noe mat til samboer! Da oppdager jeg at jeg har sånn kløende vond følelse i høyre pekefinger, så ser jeg på den, å da ser jeg at den ser hoven ut rett under det øverste leddet, den pulserte litt også! Akkurat som at blodårene var hovnet, for jeg skimtet at den var litt blåere! Nå ca 20 min etter, så er det nesten borte! Mener jeg har hatt noe lignende i en finger før, men det er isåfall lenge siden!
Noen med samme erfaring, eller som vet hva det kan være?

Sent from my iPhone using BV Forum

Antakelig bare en lokal reaksjon på noe du har stukket deg på, eller truffet med fingeren uten at du har merket det. Har skjedd med meg også :) Så lenge fingeren ikke fortsetter å hovne opp, skifter farge eller blir vondere så er det ingenting :)
Ok :) kjenner jo at fingeren er litt vond ennå, men ikke vondere, bare litt hardere enn den andre! Håper det går over snart!

Det er normalt at ødemer føles hardt, noen ganger er det f eks en begynnende betennelse, men da hadde den fortsatt og hovne opp og blitt vondere :) Jeg får disse reaksjonene hvis jeg f eks stikker handa mi i lyng av en eller annen grunn hehe.. merkelig. Er mange som ringer inn til oss å spør om slikt :)
Nå vet jo ikke jeg hva du jobber med, men det er jo fantastisk med noen her inne som jobber med noe relatert til slike plager :D Jeg bærte inn chilliplantene mine like før :) Kanskje jeg fikk en reaksjon på de? Eller vannet med plantenæring! Hmmm, mye det kan være! Men så lenge det ikke er farlig :)

Back
Topp