Plutselig grepet av panikk!

*Mille*

Oktober 08, Februar 12 og Oktober 15 <3
Tilgangsansvarlig
VIP
Oktoberskattene 2015
Jeg satt å tenkte litt på svangerskapet mitt med Sebastian og hvor mye jeg gleder meg til tiden som kommer, da jeg plutselig kom på noe; nå må jeg jo igjennom en fødsel igjen!

Panikken griper meg og jeg begynner nesten å gråte. Saken er det at med Sebastian så gikk vannet i uke 38 men uten rier. Det betyr at jeg ble satt i gang på sykehuset. Der lå jeg i 47 timer med konstante rier, som jeg fikk grunnet drypp, uten fremgang. Åpningen ble aldri større enn 5 cm. Det hele endte i en haste KS. Jeg nekter å prøve å føde vanlig igjen. Sykehuset vet ikke en gang hvorfor jeg aldri kom lengre, fordi jeg var klar og babyen var festet.

Jeg er uansett LIVREDD! Jeg nekter å prøve å føde vaginalt igjen!! Ingen kan påstå at jeg ikke har prøvd godt nok iallefall, for 47 timer med konstante rier er det jævligste! Hvor stor sannsynlighet er det for at jeg kan få planlagt KS?

Skal ta dette opp med lege allerede på fredag!

Huff, det hørtes ikke godt ut :( Men husk at denne fødselen kan bli en drømmefødsel i forhold! Er ikke sikkert du ikke får rier denne gangen, men skjønner deg godt.

Du forteller bare alt som du opplevde og føler i ettertid, og be de høre på deg! Hvis du virkelig har fødselsangst og ønsker ks bør de høre på deg og innvilge det. Masse lykke til, husk å hold oss oppdatert :)

Jeg hadde en super fødsel sist. Ble satt igang 10 dager på overtid, var heeeelt umoden, men etter riene startet tok det under 3 timer til han var ute. Er litt redd jeg får en helvetes fødsel denne gangen da ;p

Ja, ta det opp med legen din, og bare vis hvor redd du er. Da må de ta dæ seriøst!! Stakkaren, det kan ikkje være en god opplevelse. Håper virkelig du har god lege og jordmor som kan gjøre denne fødslen mye bedre for dæ..

Ja, kjønner hva du mener.. Ser på fødeavdelingen og tenker.. F*** Skal jo gjennom dette en gang til.. hehehe..

men vi kan trøste oss med at ingen fødsel er like og det pleier å gå raskerer og veldig greit med andremann;)

Huff!!! Har det på samme måte, at jeg frykter å føde igjen, Var ikke det at det var så lenge eller skikkelig dramatisk,men jeg hadde en utrolig dårlig opplevelse av det. Fikk fødselsangst i ettertid..
Håper virkelig det blir annerledes denne gangen...Og JEG SKAL HA EPIDURAL DENNE GANGEN!! IKKE KRANGLE MED MEG!!!

Hadde en tøff fødsel sist jeg oxo. varte 28 timer, 2 1/2 time med pressrier og endte med keisersnitt og full narkose.. Men jeg skal klare å føde normalt neste gang!!

Tror det er litt forskjellig praksis fra sykehus til sykehus når det gjelder planlagt KS. Regner med at du kan få det hvis du ønsker, hvis du forteller hva du føler.
Jeg hadde planlagt KS sist. Ask lå i seteleie under hele svangerskapet og snudde seg aldri, og jeg valgte da KS. Sitter igjen med en god opplevelse.
Denne gangen ønsker jeg å føde vaginalt

Jeg skulle ønske jeg var like tøff som dere jenter Jeg hadde så lyst å føde vaginalt sist og gledet meg til den "lykkesrusen" alle som føder vanlig forteller om, men det var helt grusomt. Jeg er ganske flink til å takle smerter på en grei måte, jeg sa ikke et eneste pip hele forrige fødsel og var ikke sinna eller sur, men jeg tror likevel den fødselen "ødela" fullstendig for meg. Nå føler jeg et behov for å ha kontroll på hva som kommer til å skje og jeg trenger å vite at det skjer når det er planlagt. Hufff, vet ikke hva jeg gjør om jeg ikke får velge dette selv...

Back
Topp