Plutselig gråt på kveld/natt

• Trådstarter Trådstarter Juli17April19
  • Opprettet Opprettet
J

Juli17April19

Guest
Har ei på straks 2år :Heartred

I de siste , tja 4-5 ukene har hun plutselig begynt å gråte hysterisk! Roper og roper mamma, mamma, mamma.

Dette skjer 1-2t etter legge tid og en gang i blant på natterstid.

Hva er dette? :sorry: Er det normalt?
Hva bør jeg gjøre og ikke gjøre ?

Hva skjer når du kommer inn på rommet da? Får du kontakt? Slutter hun å gråte, eller fortsetter hun? Er det oppmerksomhet hun vil ha, eller er det noe annet?

Min kan gjøre det samme og jeg tyder det som at hun har mareritt. Får kontakt med henne når jeg kommer inn og hun er mottakelig for trøst. Det kommer litt periodevis

Mareritt? Nattskrekk? Ikke uvanlig med sånt i den alderen :)

Hva skjer når du kommer inn på rommet da? Får du kontakt? Slutter hun å gråte, eller fortsetter hun? Er det oppmerksomhet hun vil ha, eller er det noe annet?

Hun hulker og snikst.
Får kontakt med henne, slutter å gråte når jeg kommer innpå rommet og tar henne opp for og gi trøst.

Vet ikke om det er oppmerksomhet eller om det rett og slett er bare er kos hun vil ha :)

Får så vondt i mammahjertet :(

Min kan gjøre det samme og jeg tyder det som at hun har mareritt. Får kontakt med henne når jeg kommer inn og hun er mottakelig for trøst. Det kommer litt periodevis

Ja, sånn er det her å.
Det er ikke snakk om hver kveld/natt men hver 3-4 dag. Men litt oftere på natt hvor hun plutselig hyler også kan det bli stille etter 5-10min.

Mareritt? Nattskrekk? Ikke uvanlig med sånt i den alderen :)

Tenker egt begge deler.

Ettersom det dukker opp på natt også tid til ofte. Da hun plutselig hyler også kan det bli stille etter 5-10min.

Har lest litt om begge deler :)

Men får så vondt i mammahjertet :(

Tenker egt begge deler.

Ettersom det dukker opp på natt også tid til ofte. Da hun plutselig hyler også kan det bli stille etter 5-10min.

Mammahjertet gråter virkelig når det er sånn. Men er veldig vanlig altså.

Tenker egt begge deler.

Ja, det er så fælt når man ikke får trøstet de «normalt» liksom, trøsten når liksom ikke inn :(

I de siste , tja 4-5 ukene har hun plutselig begynt å gråte hysterisk! Roper og roper mamma, mamma, mamma.

Kanskje en reaksjon på at hun akkurat har blitt storesøster?
Har ikke hørt gjennom akkurat det, men tenker å trøste henne som best du kan er det viktigste :) ❤️

Kanskje en reaksjon på at hun akkurat har blitt storesøster?
Har ikke hørt gjennom akkurat det, men tenker å trøste henne som best du kan er det viktigste :) ❤️

Ja, den tanken har slått meg også :) Det er jo en ny hverdag med en liten og delt oppmerksomhet. Begge får jo ekstra oppmerksomhet når den ene sover da :)

:Heartred

Vi hadde en slik periode rundt 2årsalder med eldste. Vi gikk inn og trøstet når hun hylte til, ga seg etterhvert :Heartred men lite gøy når det står på, stakkars :sorry:

Du bør trøste og roe, gi trygghet og nærhet.

Jenta mi på snart tre har slitt med det samme i rundt ett år. Her er det mareritt. Snakket med legen om det og han sa at det var spesielt vanlig blant barn som ligger litt foran i utvikling, fordi hjernen har så mye den skal bearbeide og det skjer under Rem-søvn, som er den typen søvn der drømmer oppstår. Vi går alltid inn med en gang hun begynner å rope, trøster og forteller at vi er der og passer på, og at det ikke er noe farlig:Heartred Det er forferdelig vondt for mammahjertet! Jeg har ikke klart å la henne sove borte pga dette, for jeg klarer ikke tanken på at ho våkner og skriker etter meg i redsel og så er jeg ikke der. :Heartred

Back
Topp