Plutselig gråt i halvsøvne på natten

mammamia2018

Andre møte med forumet
hei,
Lille frøkna ble 7 mnd i går og har de siste ukene bråvåknet og hylskreket flere ganger ila natten. Ofte holder det å dytte inn smokken og gi henne kosekluten, men i natt feks ble det amming 3-4 ganger (husker jammen ikke helt). De gangene det ender med amming så er det fordi hun hysterisk dytter vekk hånden min når jeg prøver å gi henne smokken. Det skal nevnes at hun kun har hatt 1-2 oppvåkninger med amming siden hun ble født, og da har hun ikke grått men bare ynket seg så dette er litt nytt for oss.. Hun spiser tre måltider med fast føde om dagen og ammes resten. Hun sover i sprinkelseng ved siden av sengen vår. Noen som har tips til hva dette kan skyldes? Eller som har erfaring med at det går over av seg selv?

Vi opplever akkurat det samme, og min ble også 7 mnd i går!:) Tror det er utviklingssprang kombinert med tenner her... Virker som hun trenger nærhet og trøst hver gang hun våkner. Kan sovne i armene, men våkner når hun blir lagt ned i senga igjen.. Har dessverre ingen råd, men håper det roer seg for oss begge!:)

• Liker
Reactions: PSH
Akkurat samme her! Min er 7 mnd og 5 dager, og har vært slik de siste 2 dagene. I natt ville hun ha pupp etter bare 1,5 time. Prøvde alt annet for å roe henne først, men hun nektet å sove. Holdt på i 45 min før jeg ga opp og ga henne puppen, da sovnet hun med en gang etterpå.

Hun har ikke pleid å våkne og gråte her heller. Men nå er det hyyylskrik! Ser hun holder på å få sin tredje tann + at det skjer mye utvikling om dagen..

Akkurat samme her! Min er 7 mnd og 5 dager, og har vært slik de siste 2 dagene. I natt ville hun ha pupp etter bare 1,5 time. Prøvde alt annet for å roe henne først, men hun nektet å sove. Holdt på i 45 min før jeg ga opp og ga henne puppen, da sovnet hun med en gang etterpå.

Hun har ikke pleid å våkne og gråte her heller. Men nå er det hyyylskrik! Ser hun holder på å få sin tredje tann + at det skjer mye utvikling om dagen..
Ja da er det vel kanskje en kombinasjon av flere tenner og utviklingsprang! Håper det roer seg for oss alle! Har vært bortskjemt med rolig barn som sover mye, så jeg begynner å kjenne at jeg maks sover 1,5 t sammenhengene om dagen lykke til hos dere!!

Lykke til hos dere også!

7,5 mnd og likt her også:) holdt på i ett par uker

Denne uken (med unntak av i går) har lillegutt bråvåknet mellom kl 22:15-23 med gråting, og det eneste som har fungert som trøst er puppen. Han er 7,5 mnd.. aner ikke hvorfor :/

Vår har tidvis våknet med skrik pga livlige drømmer. Nå går det i separasjonsangst, tenner, sykdom, vekstspurt, utviklingssprang og what not.. lite søvn :-)

• Liker
Reactions: PSH
Vår har tidvis våknet med skrik pga livlige drømmer. Nå går det i separasjonsangst, tenner, sykdom, vekstspurt, utviklingssprang og what not.. lite søvn :-)
Jeg leste at de ikke drømmer før de er 2 år. Det stemmer godt med begge våre kusiner som nettopp fylte 2 år og våkner plutselig opp av skumle ting. Men siden frøkna var 5 måneder så har hun innimellom grått i søvnet. Skikkelig hulking. Holder med å gi smokk eller legge en hånd på så roer hun seg. Det er en type gråting hun ikke har ellers og der virker ikke som hun er våken. Har ingen tenner ennå.

Samme her! Snork!
Her er tredje tannen kommet igjennom men mistenker en fjerde er på vei. Og når gubben og er syk med influensa så blir det ikke mye hjelp å få heller.

Det eneste som hjalp var pupp eller sang

Her våkner å lillegutt opp med gråt, enkelte kvelder oftere enn andre. Han sover i senga med meg, mens mannen har forvist seg selv til et annet soverom.

Kjenner jeg gruer meg til kampen med å få han til å sove i egen seng :hungover: tror det blir en prøvelse.

Her så er det pupp 1-3 ganger iløpet av dagen, og et par ganger iløpet av natten. Hvis han ikke roer seg med smokken.

Han søker etter meg i søvne og ligger gjerne helt kliss inntil, flytter han ofte, men han kommer alltid tilbake. :joyful:

Han åler seg fremover, er oppe på knærne å vugger frem og tilbake, men har funnet ut han kan stå så det er MYE gøyere å dra seg opp å stå.

8 mnd om 10 dager til

Back
Topp