Plutselig forstoppet?

ssilje

Betatt av forumet
Hei! Jeg er i dag 37+1 og har de siste ukene slitt en del med diaré/ løs mage, men nå i kveld føler jeg meg helt forstoppet, er veldig hard i magen, har også litt magesmerter, men lille er jo aktiv. Noe jeg kan gjøre?

Spis fiber mat, drikke masse vann og bevegelse. . Kan smøre deg nedentil med olje.

Jeg veksler veldig med å føle meg forstoppet og på å ha løs mage. Av og til lurer jeg på om jeg egentlig må særlig på do i det hele tatt, om det bare er hodet til babyen som presser på endetarmen.

Jeg veksler veldig med å føle meg forstoppet og på å ha løs mage. Av og til lurer jeg på om jeg egentlig må særlig på do i det hele tatt, om det bare er hodet til babyen som presser på endetarmen.

Samme her! Og noen ganger tror jeg at jeg må veldig, men det ender opp med å bare være litt luft :P

Samme her! Og noen ganger tror jeg at jeg må veldig, men det ender opp med å bare være litt luft :P

Den siste uka har jeg egentlig konstant følelse av at jeg må på do, veldig ekkelt. Skaper liksom en sånn uro i kroppen, kribler i beina og klarer ikke slappe av, så må jo prøve, men gjerne uten å få til noe. Såå klar for å føde nå, kjenner jeg!

Den siste uka har jeg egentlig konstant følelse av at jeg må på do, veldig ekkelt. Skaper liksom en sånn uro i kroppen, kribler i beina og klarer ikke slappe av, så må jo prøve, men gjerne uten å få til noe. Såå klar for å føde nå, kjenner jeg!

Ja, er veldig urolig selv, og har fryktelig fødelysten jeg og! Når har du termin? :)

Ja, er veldig urolig selv, og har fryktelig fødelysten jeg og! Når har du termin? :)

Tirsdag, den tiende. :p føler meg nesten overtidig selv, for storesøster kom 39+5, og da var hun 4,5 kg. Denne er nok mindre da, men likeveeel... hadde ikke trodd jeg skulle gå lengre denne gangen :p
Enn du?

Hvilken type olje? Takk for svar! :)
Du kan godt bruke vanlig mat olje sa de til meg på legevakt :).
Og har du kokos olje kan du spise men en del vann etterpå hørte setter i gang rensing og.
Har ikke prøvd da mye kvalm og kan ikke spise / drikke alt.
Men svisker, dadler kan hjelpe og :)

Tirsdag, den tiende. :p føler meg nesten overtidig selv, for storesøster kom 39+5, og da var hun 4,5 kg. Denne er nok mindre da, men likeveeel... hadde ikke trodd jeg skulle gå lengre denne gangen :p
Enn du?

Ikke før 29.01, så har enda en stund igjen :P

Du kan godt bruke vanlig mat olje sa de til meg på legevakt :).
Og har du kokos olje kan du spise men en del vann etterpå hørte setter i gang rensing og.
Har ikke prøvd da mye kvalm og kan ikke spise / drikke alt.
Men svisker, dadler kan hjelpe og :)

Da må jeg sjekke ut dette! Men skal oljen smøres nedentil bak da? :O høres så klissete ut :P

Jeg har termin i morgen, vært forstoppa sånn ca hele svangerskapet bortsett fra den siste uka da jeg har vært nokså løs i magen. Det endra seg plutselig i går til å bli hard i magen igjen, trodde man ble løsere når man nærma seg fødsel så lurer på hva som skjer :p

Da må jeg sjekke ut dette! Men skal oljen smøres nedentil bak da? :O høres så klissete ut :p
De sa til meg smør bak og prøve trykke litt inne og for å få smørt innvendig hehe
Men du kan prøve klistir og laktulose som du kjøper på apoteket om ingenting funker i dag.
Har hatt forstoppelse fra dag en og må ha ha masse laktulose, spiser svisker og masse vann beveger meg og tar klistir da skjer noe :hilarious:

Back
Topp