Plutselig ferdig med dagdupp?

Annemor93

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Lille har vært hjemme siden onsdag denne uken grunnet streik men jeg har ikke fått henne til å sove dagdupp.

Til nå har hun sovet lenge om dagen (alt fra 1,5-3 timer), barnehagen må vekke henne hver dag slik at hun får med seg måltidet på ettermiddagen hehe.

Det virker ikke som hun kjenner noe på at hun ikke har sovet på dagen. Jeg har lagt henne en times tid tidligere, da har hun sovnet ganske fort. Sover da fra ca 19.00 - 08.00. Før det har hun kravet og mast mye ved legging.

Hun har nettopp blitt 2,5 år. Er hun helt ferdig med dagdupp hun nå da sånn plutselig?:hilarious:

Eg leste dagpupp og skjønte ingenting:hilarious::hilarious:

Ved 2 år og 5 mnd gikk sønnen min over natta fra dupp på 1-2 timer til INGENTING :hilarious: også var han ferdig med dagsovingen :p og legging tok plutselig 1/10 av tiden, la seg mye tidligere så han flyttet dagsøvnen over til natta

Alle mine har vært ferdigsovet på dagtid i toårsalderen.

ofte føler jeg ungene slutter å sove hjemme før de slutter i bhg, så kan være behovet for en liten dupp av og til i bhg er tilstede. Men jeg ville nok sagt i fra til bhg at dere egentlig var ferdig med dagsoving. Og at hun heller kan få sove en halvtime-time de dagene det skulle være krise..?

Ved 2 år og 5 mnd gikk sønnen min over natta fra dupp på 1-2 timer til INGENTING :hilarious: også var han ferdig med dagsovingen :p og legging tok plutselig 1/10 av tiden, la seg mye tidligere så han flyttet dagsøvnen over til natta
Akkurat sånn ja!

Da er hun kanskje helt ferdig med å sove på dagen hun da:wacky:

Alle mine har vært ferdigsovet på dagtid i toårsalderen.

ofte føler jeg ungene slutter å sove hjemme før de slutter i bhg, så kan være behovet for en liten dupp av og til i bhg er tilstede. Men jeg ville nok sagt i fra til bhg at dere egentlig var ferdig med dagsoving. Og at hun heller kan få sove en halvtime-time de dagene det skulle være krise..?
Ja, skal si i fra til barnehagen i morgen. En barnehage hverdag er litt mer fart i enn her hjemme så mulig hun fremdeles trenger å sove litt der☺️

Ja, skal si i fra til barnehagen i morgen. En barnehage hverdag er litt mer fart i enn her hjemme så mulig hun fremdeles trenger å sove litt der☺️
Samtidig som hun henter inn den ekstra timen, kanskje halvannen også på natta. Så totalen hennes med søvn er jo ca den samme. For hvis hun la seg en time senere før, og brukte lenger tid på å sovne. Så er kanskje totalen den samme nå. Og det må jo være veldig deilig å slippe den knotinga ved leggetid på kvelden.

Samtidig som hun henter inn den ekstra timen, kanskje halvannen også på natta. Så totalen hennes med søvn er jo ca den samme. For hvis hun la seg en time senere før, og brukte lenger tid på å sovne. Så er kanskje totalen den samme nå. Og det må jo være veldig deilig å slippe den knotinga ved leggetid på kvelden.
Totalen av søvn blir nesten helt det samme nå ja så sånn sett har det regulert seg. Det er veldig deilig å slippe å bruke masser av tid og energi på leggingen ja. Nyter det så lenge det varer:p

Last edited:
Back
Topp