plutselig ekstremt sulten

*lavendelfrøken*

Glad i forumet
har snuppa blitt.. de siste tre dagene virker som hun ikke kan få nok mat.
Hun blir mett der og da også blir hun fort sulten igjen og skriker etter mat.
Jeg overforer henne ikke heller for det er veldig lett å se på henne når hun er mett, da vil hun ikke ha flaska i det hele tatt.
Hun må jo få mat når hun er sulten, men jeg overskrider jo en liter i døgnet. Ikke med mye men det blir litt over.
Helsesøster her sier at de ikke skal ha noe annet mat en melk før de er 6.mnd, men det går jo ikke hvis hun er så sulten nå når hun bare snart er tre mnd. Hun sa at det bare er veldig store babyer som spiser mye som trenger mer enn melk[&:] 
Syns det hørtes veldig rart ut.
Vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg.. ser jo at det er en del som har begynt med velling, kanskje jeg må det etterhvert.
Hvor ''farlig'' er det egentlig hvis de får mer enn en liter mme i døgnet?

Kan være at hun får tenner og at det lindrer kløen å få sutte på flaska. Da kan du feks gi litt sukkervann. Odin får tenner nå og henger myyyye på puppen. Helsesøstra mente det var tennern som gjorde at han henger på hele dagen...

Jeg har nettopp vært igjennom det samme!
Snuppa begynte brått å kreve sinnsyke mengder, gjerne 300 ml
til kvelds![&:] Vi lurte jo på om noe var galt, for det var ikke bare økedøgn heller..
Holdt på sånn en stund! Og ikke kunne vi la være å gi henne mat heller..
Spurte HS om råd, og vi fikk ikke klart signal på å gi grøt/velling. Men jeg gjorde det likevel..
Begynte med grøt som var tynn som suppe, og ga bare et par skjeer.. Trappet sakte opp..
Nå spiser hun fortsatt tynn grøt, men ikke så tynn at den kan forveksles med melk[8D]

Kan nevne at hun også la dårlig på seg, og det var det som var avgjørende her.
Om jeg var deg, ville jeg ha gitt grøt med skje, istedenfor velling på flaske.
Velling og grøt er jo samme greien, men jeg føler det er bedre å gi med skje..
Vellingen ligger jo magen og bare sveller, kan fort gi mageknip, mens grøten er inntatt på en
helt annen måte.. Opp til deg selvsagt.

Masse lykke til, jeg håper dere finner en løsning som passer for dere og lill nurket[:)]

ORIGINAL: glamaria

Kan være at hun får tenner og at det lindrer kløen å få sutte på flaska. Da kan du feks gi litt sukkervann. Odin får tenner nå og henger myyyye på puppen. Helsesøstra mente det var tennern som gjorde at han henger på hele dagen...

Ja det er det jeg lurer på også, for hun har begynt å sikle masse og tygger som en gal på hånda si.
Får vel høre med hs hva hun sier[:)]
Hun får sukkervann innimellom pga av magen og da roer hun seg, så da hjelper jo det mot tennene også[:)]

ORIGINAL: *Hønemamma*

Jeg har nettopp vært igjennom det samme!
Snuppa begynte brått å kreve sinnsyke mengder, gjerne 300 ml
til kvelds![&:] Vi lurte jo på om noe var galt, for det var ikke bare økedøgn heller..
Holdt på sånn en stund! Og ikke kunne vi la være å gi henne mat heller..
Spurte HS om råd, og vi fikk ikke klart signal på å gi grøt/velling. Men jeg gjorde det likevel..
Begynte med grøt som var tynn som suppe, og ga bare et par skjeer.. Trappet sakte opp..
Nå spiser hun fortsatt tynn grøt, men ikke så tynn at den kan forveksles med melk[8D]

Kan nevne at hun også la dårlig på seg, og det var det som var avgjørende her.
Om jeg var deg, ville jeg ha gitt grøt med skje, istedenfor velling på flaske.
Velling og grøt er jo samme greien, men jeg føler det er bedre å gi med skje..
Vellingen ligger jo magen og bare sveller, kan fort gi mageknip, mens grøten er inntatt på en
helt annen måte.. Opp til deg selvsagt.

Masse lykke til, jeg håper dere finner en løsning som passer for dere og lill nurket[:)]

Tusen takk[:)]
Ja hvis det ikke er pga tenner så må jeg jo nesten begynne med litt grøt hvis hun ikke skal få mer enn 1 liter.
Hun spiste litt mindre i går så jeg får se ann litt,tror nok ikke jeg får klarsignal om grøt av hs her heller.
Hun virka ganske nazi på at de ikke skulle ha noe annet før de var 6mnd[&:]

Hun sa at det bare er veldig store babyer som spiser mye som trenger mer enn melk 

For noe forbaska tull,hehe.
Er hun helt på nett eller????

Vet du,om du føler det ikke holder med mme,så følger du DEN MAMMAfølelsen din,SÅ greit [;)]

ORIGINAL: Nøtteknekkern

Hun sa at det bare er veldig store babyer som spiser mye som trenger mer enn melk 

Vet du,om du føler det ikke holder med mme,så følger du DEN MAMMAfølelsen din,SÅ greit [;)]

ja jeg syns det var veldig rart å si! Tror hun har missfortått litt for å si det sånn.
Både jeg og broren min begynte med grøt når vi var tre mnd og vi var ikke veldig store babyer[8D]
Hun sa at de absolutt ikke skulle ha noe før 6mnd, jeg syns det hørtes veldig lenge ut!

ORIGINAL: lillemille88*

ORIGINAL: Nøtteknekkern

ja jeg syns det var veldig rart å si! Tror hun har missfortått litt for å si det sånn.
Både jeg og broren min begynte med grøt når vi var tre mnd og vi var ikke veldig store babyer[8D]
Hun sa at de absolutt ikke skulle ha noe før 6mnd, jeg syns det hørtes veldig lenge ut!

Det er jo bare tøys. Man ser den enkelte babys behov an. Og de trenger ikke starte rett på grøt. Det er noe som heter velling som metter godt.

Det er viktig at de ikke får mer enn 1 liter mme pr døgn da nyrene kan ta skade av for mye væske. Da er det bedre å prøve seg litt med velling.

Ja det er jeg helt enig i! Hvis hun overskrider mer enn en liter så kommer jeg til å starte med litt grøt eller velling samme hva hs sier. Er jo ikke noe godt for henne å gå sulten stakkars.

minibøllå her begynte også å kreve masse mat på en gang.. nå spiser han 4-5 ganger i døgnet men spiser da 260 ml om gangen.. så han har bare regulert seg.. i frokost og kvelds flasken får han velling. han legger ikke så godt på seg. etter en uke med velling la han på seg 170 gr på en uke.. vi er vandt med 50 gr så var litt av en forskjell. du kan jo også prøve med velling.. noen ss grøt pulver i melken slik at d metter mer. da går man heller ikke over 1L mme..

Jeg har alltid gitt mine barn fra de var 3 mnd gamle pga jeg slet de om kveldene med å gi dem nok melk. De har ingen skade av å få det tidlig. I dag er de fine og slanke ungdommer.

Tror alle HS sier ulikt. Etter "boka" skal en vel ikke gi noe annet en melk før de er 6 mnd, men det gjelder spes de som full ammer.

De som gir mme kan begynne før fordi det blir ikke så stor overgang for magen å gå fra mme til velling, evt grøt. Gjør det som passer for DERE!!

Vi har begynt med velling og mini er strååålende fornøyd! Han er snart 4 mnd. Har ikke opplevd hverken mageknip eller problem med nr 2. Han har fått mme så og si siden han ble født.

Når jeg spurte hs her og spurte når jeg kunne gi grøt/velling var hun ganske bestemt på 5 mnd. Jeg nevnte jo også det her med at de ikke skulle overskride 1 liter i døgnet. Da så hun rart på meg og lurte på hvor jeg hadde hørt/lest om det. Så jeg svarte at det har jeg lest/hørt de fleste steder hvor det står om/snakkes om mme. Nevnte t.o.m boka flaskemating. Hun ville ikke høre på det og sa til meg at jeg måtte jo ikke slutte og gi ham mat, selv om det overskred 1 liter..HALLO, snakk om å vri på ting. Så jeg tror nok at man bør følge sine egne instinkter. Tydeligvis mange helsesøstre som ikke er oppdatert!!!

Har det samme problemet og har hatt det siden hun var 2 mnd, fikk beskjed av hs og gi henne vann, og det fungerer veldig bra. Hun får vann når hun skriker ca 2-2,5 timer etter mat og det fungerer, da roer hun seg. Hun får ca 50 ml vann i døgnet.

ORIGINAL: Renna78

Har det samme problemet og har hatt det siden hun var 2 mnd, fikk beskjed av hs og gi henne vann, og det fungerer veldig bra. Hun får vann når hun skriker ca 2-2,5 timer etter mat og det fungerer, da roer hun seg. Hun får ca 50 ml vann i døgnet.

Har prøvd vann men hun liker det ikke[X(]

ORIGINAL: lillemille88*

ORIGINAL: Renna78

Har prøvd vann men hun liker det ikke[X(]

Kokt eller springen? Springen smaker bedre, og hs sa at det var greit her. At jeg ikke trengte å koke vannet.

Back
Topp