Plutselig dårlig

Karoline_

Flørter med forumet
Har dei to siste dagene plutselig blitt dårlig,dette har skjedd på ettermiddagen.
Har kjent litt på hodeverk noen veker før. I går så var jeg i kjempe form helt til ettermiddag,da var det nett som noen slo meg ned.fikk hodeverk og ubehag i hele kroppen,klarte ikkje fungere eller stå så måtte bare legge med ned litt. Etter en time og to så kom det seg..i dag var det likt,litt ut på dagen så ble jeg igjen uvell,kvalm,svimmel og eit slags trykk i hodet,og en puls på 104..men det gir seg etter jeg har kvilt meg litt..

Flere som har blitt dårlige i uke 34?

Så kjedelig :( Hvis det vedvarer så hadde jeg kontaktet lege. Håper det gir seg :)

Jeg har hatt flere ganger hvor jeg har blitt plutselig kvalm, kaldsvetter, veldig sliten og vil bare legge meg ned. Har også opplevd prikking i fingrene og jeg må blinke flere ganger for å føle at jeg klarer å se. Etter en time så er jeg fin igjen. Har snakket med legen og det ble konkludert med blodtrykksfall, så enten må jeg legge meg ned selv ellers gjør kroppen min det for meg. Hjernen får rett og slett ikke nok blod og oksygen, og kroppen har gitt beskjed om at jeg må roe ned å legge meg ned så hjernen får mere blod og oksygen. Kan være dette du har også, men det er lurt å ta det opp med legen eller jordmor neste kontroll så de vet om det.

Uff, det der hørtes ikke noe særlig ut. Kanskje du blir veldig sliten utover dagen og derfor blir dårlig og må hvile litt. Kan kanskje ha noe med blodtrykket å gjøre også. Hvis det vedvarer synes jeg du skal kontakte lege.

Har dei to siste dagene plutselig blitt dårlig,dette har skjedd på ettermiddagen.
Har kjent litt på hodeverk noen veker før. I går så var jeg i kjempe form helt til ettermiddag,da var det nett som noen slo meg ned.fikk hodeverk og ubehag i hele kroppen,klarte ikkje fungere eller stå så måtte bare legge med ned litt. Etter en time og to så kom det seg..i dag var det likt,litt ut på dagen så ble jeg igjen uvell,kvalm,svimmel og eit slags trykk i hodet,og en puls på 104..men det gir seg etter jeg har kvilt meg litt..

Har du lenge igjen til neste kontroll? Jeg ville prøvd å kommet meg til jordmor/lege i løpet av morgendagen.
Hodepine og uvelhet kan være tegn på svangerskapsforgiftning.

Har du vann i kroppen også?
Ville kontaktet jordmor/ lege i morgen bare for en sjekk. Tatt med urinprøve og testet at alt er i orden.
Mi jordmor sier at jeg alltid skal kontakte henne eller legen om d er noe som helst jeg er usikker på eller føler på ikke er helt som d skal. Det er bedre å få en ekstra sjekk enn at d skal gå galt med deg eller baby

Skal på vekstkontroll på sykehuset på onsdag,men de sjekker kanskje bare med ultralyd? Men jeg har en legetime på torsdag,selv om det bare er fornying av sykemelding så tenkte jeg at eg skulle ta med urinprøve jafall..
Syns det er vanskeligt når jeg har vært sårlig hele svangerskapet av og på,vanskelig å vite hva som er "normalt" i mitt svangerskap

Skal på vekstkontroll på sykehuset på onsdag,men de sjekker kanskje bare med ultralyd? Men jeg har en legetime på torsdag,selv om det bare er fornying av sykemelding så tenkte jeg at eg skulle ta med urinprøve jafall..
Syns det er vanskeligt når jeg har vært sårlig hele svangerskapet av og på,vanskelig å vite hva som er "normalt" i mitt svangerskap
De kan fint sjekke urin og blodtrykk på sykehuset samtidig med vekstkontrollen, det gjør alltid min gynekolog på sykehuset. Spesielt hvis du forteller hvordan du har det. Hvis du blir verre eller ikke tør å vente mer, så ta en tlf til føden. Du skal ikke gå og holde ut noe som du ikke er sikker på. De ønsker heller å sjekke deg en gang for mye enn en gang for lite:).

Hvordan går det med deg?
Det kan nok være mange grunner til dette, men som de andre sier, høres lurt ut å ta en telefon og sjekke med lege eller jordmor.
God bedring.

Hvordan går det med deg?
Det kan nok være mange grunner til dette, men som de andre sier, høres lurt ut å ta en telefon og sjekke med lege eller jordmor.
God bedring.

Jo går veldig opp og ned,i dag våknet jeg med vond hals.så lurer på om det er den jeg har kjent på i helgen...skal inn på onsdag,så venter til da:happy:

God bedring, håper det går litt bedre. Husk å drikke nok vann i denne varmen.
Bedre å ta en tlf. for mye. Viktig at du har det bra :hug003

Back
Topp