Plutselig dårlig

Elohe

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
Siden helgen har jeg vært så dårlig. Har så langt i svangerskapet ikke vært i nærheten av å være borte fra jobb eller andre ting pga svangerskapsrelaterte plager, men de siste dagene har jeg vært nødt til å kaste inn håndkledet. Skikkelig svimmel, sliter med å stå for lenge, spyr hver morgen og formiddag og skikkelig uvel. Er 15 fullgåtte uker på fredag, normalt at plagene kommer så sent? Veldig plagsomt at kroppen ikke henger med når jeg har lyst å gjøre så mye. Ville jo så klart helst vært på jobb hver dag, men når jeg ikke klarer stå for lenge og bare vil kaste opp er det ikke så gøy og stå å undervise elever :/

Noen som har opplevd lignende?

Kvalmen har bare økt i styrke for min del også. Legen sa at noen få var uheldige og opplevde det sånn. Her begynte det litt i uke 10, også har jeg vært mer eller mindre isolert hjemme fra uke 11 til nå 15+4. Helt forferdelig å kaste opp så mange ganger pr dag.

Har ikke noen gode råd, bare medfølelse! Jeg er sykmeldt egentlig pga risikosvangerskap, men kunne ikke gått på jobb med denne kvalmen uansett.

Lytt til kroppen! God bedring! ❤️

Uff, det hørtes ikke noe hyggelig ut! I første og andre svangerskap ble jeg også dårligere etter passerte 12 uker. Men jeg har vel kommet fram til at da hadde jeg presset kroppen så lenge og kastet opp så mye at jeg var helt utslitt og derfor gikk aldri kvalmen over. Vet ikke om det kan være det det er for deg?! Jeg har i hvert fall lært å sove mye og høre etter hva kroppen sier og da gir kvalmen seg tidligere.
Ikke sikkert det er det som er årsaken for deg, men tenk etter om det er det.

Enig med Hvitveiesen: Lytt til kroppen din! Håper virkelig det bedrer seg for deg snart!!! :Heartpink

Tusen takk for bedringsønsker!
Har nok vært for dårlig til å lytte til kroppen, får starte med så jeg ikke blir dårlig resten av svangerskapet også :)

Back
Topp