Plutselig blitt kvalm

Mamela

Glad i forumet
Jeg var ikke kvalm en dag da jeg gikk gravid sist, og før i går hadde jeg ikke vært det nå heller. Jeg er 7 uker på vei, og ble plutselig kvalm i går, og siden har det gått i bølger.
Når ble dere kvalme, og hva syns dere hjelper? Jeg vil helst unngå å småspise hele dagen, for jeg har en del for mye allerede, og vil være veldig forsiktig med kostholdet denne gang.

6+5 kom kvalmen og har vært her siden.. Var ikke kvalm sist svangerskap heller.. Hjelper å spise så er redd for vekta :/ håper kvalmen gir seg snart..

4+2 kom kvalmen for meg.. :/ Vil anbefale å spise veldig små måltider ofte! Trenger ikke være mer enn en gulrot eller et eple liksom.. Så lenge det er sunne ting gjør det ikke noe om det er ofte :) Nå er jeg 6+0 og er mye verre enn tidligere..

jeg var rimelig dårlig i forrige svangerskap, og det eneste som hjalp var å ligge heeeeelt i ro.. den minste bevegelse trigga kvalmen.. prøvde egentlig det meste (unntatt reseptbaserte medikamenter) uten særlig effekt.. som de andre over her har nevnt, så hjalp det og å spise lite og ofte, og helst salt.. søtsaker - spesielt sjokolade var fullstendig uaktuelt (gikk ned 5 kg i første trimester hovedsakelig pga det..) ønsker deg god bedring, og håper du finner noe som fungerer :)

Takk for gode råd jenter:) Jeg får prøve meg litt frem. Heldigvis er jeg ikke kvalm hele tiden, nå i kveld har jeg lagt meg på sofaen, og er helt fin i formen:)

Var småkvalm fra uke 4. Men i slutten av uke 6 kom kvalme og oppkast for fullt :( Kvalm hele dagen, og kaster opp 1-2 ganger!

Småkvalmen kom i uke 6-7-8. Ekstremkvalmen kom i uke 12. Nå er jeg i uke 19+3 og er fortsatt kvalm. Noen dager tar kaka. Gått ned ca 14 kg.

Spise lite og ofte skal være bra for forbrenningen og kvalmen. DVs du kan gå ned bare på det :)

Er så kvalm selv nå. Har ikke oppkast eller liknende. Men drit kvalm, at jeg ikke får lyst til å gjøre noe. Jeg var ikke kvalm idet heletatt sist gang, men nå kom kvalmen på lørdag. Er idag 7+1. Har heller ikke særlig lyst på mat. :-/

Var heller ikke kvalm en dag forrige gang! Denne gangen der i mot, får eg noen skikkelig kvalmebyger! Kom vel rundt uke 6! Eg må spise, ellers går det galt! Men det hjelper for min del å spise frukt, knekkebrød og sånne ting! :)

Back
Topp