Plutselig bedskjed om lavt stoffskifte!!

Hanes88

Betatt av forumet
Fikk telefon ifra legen min idag, om at verdiene på stoffskiftet var lave. Skal begynne med medesiner allerede imorgen. Er det andre som har lavt stoffskifte, eller fått vite det etter dere har blitt gravide? Kjennr jeg blir litt småredd/stressa

Jeg har lavt stoffskifte, men verdiene har vært i balanse en god stund før jeg ble gravid. Går på levaxin. Jeg var hos legen i uke 7 og tok første blodprøver da, da var stoffskifte allerede blitt noe lavere enn før jeg ble gravid. Økte da med 30% dose levaxin og 4 uker etter var stoffskifte i balanse igjen. Er når 14+5 og skal snart ta nye blodprøver for å se om jeg må øke. Legen vil ta blodprøver hver 4 uke. vet du verdiene dine? Altså hvor lavt stoffskifte du har? Er helt vanlig at det blir noe lavere ved graviditet.

Jeg har lav stoffskifte og tar Levaxin. Følges opp av lege med blodprøver hver 4. uke. Regner med å øke dosen Levaxin utover i svangerskapet. Måtte det forrige graviditet, men kunne trappe ned igjen når ungen var ute :) Gikk helt fint ❤️

Jeg fikk lavt stoffskifte i forrige svangerskap (er normalt til vanlig). Gikk på Levaxin resten av svangerskapet. Seks uker etter fødselen var stoffskiftet normalt igjen. Det gikk helt fint med oss, jeg merket ikke så mye til det annet enn at jeg ble ekstra trøtt.

Takk for svar jenter:happy: Da er det ikke så ille alikevel ;) vet ikke hvor lave verdiene mine er. Men jeg starter opp på levaxin imorgen, også skal jeg ta kontrollprøver hver 3.uke nå i starten. Men da fikk jeg svare på hvorfor jeg har følt meg heeelt tom for energi siste månedene. Trodde det bare var graviditeten, men tenkte iblandt at det var da måte på hvor trøtt og slapp jeg skulle være:dead::wtf:

Hei! Fikk lavt stoffskifte etter sist svangerskap. Begynte på levaxin og deretter levaxin og lio. Men ble aldri frisk. Gikk mange mnd total utslitt. Har gått på erfa thyroid i 1 år. Og er I knall form sånn bortsett fra kvalme og trøtthet pga svangerskap uke 11+4. Tar nye blodprøver hver fjerde uke. Husk at både ft3,ft4 og Tsh er viktig.

Back
Topp