Plutselig angst for å miste!

Januarjente17Oktobergutt19

Forelsket i forumet
Hei. Jeg har i dag fått skikkelig angst for å miste! Har hørt at uke 7-8 er de mest kritiske og tenker automatisk at dette da vil skje meg :( jeg mistet i september i uke 4+6 bare så er over det nå vertfall og har fått se ett bankende hjerte nå på ul i uke 5+3. Er 5+6 nå.
Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, gjerne bare høre om det er noen andre som har fått økende frykt for å miste nå som tiden går?

Jeg har også fått litt frykt for dette. Mistet i november. Hadde i utgangspunktet bestilt TUL i uke 13, men har bestilt en neste mandag også. Er da 8+6. Håper bare at alt ser bra ut :happy:

Å ja! De siste dagene har vært tøffe. Tror jeg kommer til å måtte bestille meg en ny ultralyd veldig snart..

Oh girl! You are NOT alone! Jeg mistet i desember med MA. Og jeg har så jævlig (sorry) angst for å miste eller ikke se noe hjerte på UL!

Har mistet to ganger før. Har fått to barn. Har alltid tenkt at om jeg kommer meg over tidspunktet jeg mistet på det seneste, så er jeg trygg (8+3), men ikke denne gangen da jeg har to små i magen og risikoene kommer på løpende bånd hele svangerskapet :( 9+2 i dag.. Blir et langt svangerskap, men prøver å tenke at det helst går bra.
Alt var bra på ul 7+4, men angst for hva de finner på neste UL som er om 2 dager.

Du er ikke alene.. Har mistet før i uke 11+4(MA). Har heldigvis en frisk og aktiv gutt på 3 år :Heartblue Denne gangen har jeg hatt blødninger siden uke 6 , er 8 + 4 i dag. Vært å sett hjerter slå to ganger men klarer ikke slå meg til ro med at det går bra..:smiley-angelic001 Er 100% sykmeldt pga blødningene så dagene går såååå sakte ...

Definitivt her også. Ikke helt diagnosen angst, men det er definitit en frykt for å miste.
Mistet i sa i slutten av november, og ble gledelig overrasket over positiv test i begynnelsen av februar igjen.

Har jo så veldig liten lyst til å miste! Nå er jeg over der jeg mistet sist, og skal på tul om en drøy uke. Da er jeg redd for å se MA siden jeg har hatt en god del blødninger.
Sa at mannen måtte bli med. Enten får vi se en hjertebankende liten krabat der inne, og da vil jeg jo selvfølgelig ha ham med, og ellers så får vi se en MA og da trenger jeg ham der.
Prøver å roe meg ned med at jeg har symptomer, blr bekymret når kvalmen har vært borte fem minutter og tenker at "nå er alt over", men så kommer kvalmen igjen og jeg blir beroliget.
Merkelige saker

Tror det er hetl vanlig å engste seg, vi har jo blitt glad i disse små klumpene og de har begynt å sette i gang mange fremtidige tanker hos oss alle, så det er hetl naturlig å være litt bekymret. blir det for mye bør du gå og ta en prat med fastlege eller jordmor, kanskje?

Jeg er også veldig redd for å miste!
Mistet i januar og ble heldigvis raskt gravid igjen, men ønkser likevel ikke å oppleve det igjen :(

Jeg skal på TUL om en uke - da er jeg i uke 8 og over tiden jeg mistet forrige gang.
Har ikke hatt blødninger enda, men er fremdeles redd for MA.

Håper jeg klarer å roe meg litt om jeg ser bankende hjerte, men er redd for jeg må tilbake i uke 12/13 for å sjekke enda en gang.

Kjenner angsten litt jeg også, mistet i en MA i uke 8-9 i 2012 (hadde sluttet å utvikle seg i mellom uke 5-6 sa de) og hadde en SA i uke 4+5 i 2015, men ble gravid i syklusen etter SAen i 2015, men hadde da prøvd i 3 år, så var nok mer redd da men det gikk bra :-)
Nå har vi prøvd i nesten 2 år og dette er første gang jeg er gravid etter jeg fikk gutten min. Men jeg har samtidig en god følelse og tenker at det er jo størst sjanse for at det går bra :-)

Fant en tabell her inne om sjansene for å miste uke for uke, skal se om jeg finner den :-)

Jeg har egentlig ikke vært så bekymret, men må innrømme at sånne forum kan gjøre meg litt engstelig, så jeg prøver å distansere meg litt. Hadde ikke symptomer i forrige svangerskap så vet at det er helt normalt, så prøver og ikke stresse for mye med det de dagene hvor det er lite symptomer

Jeg har hatt 2 sa/ma før jenta mi ble født. Så har jeg hatt 2 til etter hun ble født. Nå er jeg 6+3 og begynner på bli ganske så småredd. Det tok oss veldig lang tid å bli gravide og nå ønsker jeg bare at dette skal gå riktig vei:Heartred ikke har jeg noe særlig symptomer heller og det hjelper jo ikke på:banghead:

Jeg har egentlig ikke vært så bekymret, men må innrømme at sånne forum kan gjøre meg litt engstelig, så jeg prøver å distansere meg litt. Hadde ikke symptomer i forrige svangerskap så vet at det er helt normalt, så prøver og ikke stresse for mye med det de dagene hvor det er lite symptomer
Syns du skal glede deg over de manglende symptomene :Heartbigred spira har det nok helt topp!

Syns du skal glede deg over de manglende symptomene :Heartbigred spira har det nok helt topp!
Ja jeg regner med det :) har mye mer symptomer denne gangen enn i forrige svangerskap, så merker godt at jeg er gravid nå :rolleyes:

Oh girl! You are NOT alone! Jeg mistet i desember med MA. Og jeg har så jævlig (sorry) angst for å miste eller ikke se noe hjerte på UL!
Det er det jeg også frykter så veldig!! Er mest redd for at jeg skal komme på ul å få beskjed om MA, for all del vil ikke miste i det hele tatt men er MA som har satt seg skikkelig på hjernen :angry7

Har mistet to ganger før. Har fått to barn. Har alltid tenkt at om jeg kommer meg over tidspunktet jeg mistet på det seneste, så er jeg trygg (8+3), men ikke denne gangen da jeg har to små i magen og risikoene kommer på løpende bånd hele svangerskapet :( 9+2 i dag.. Blir et langt svangerskap, men prøver å tenke at det helst går bra.
Alt var bra på ul 7+4, men angst for hva de finner på neste UL som er om 2 dager.
Forstår det, du som har risikosvangerskap :inpain: lykke til på ul!!

Definitivt her også. Ikke helt diagnosen angst, men det er definitit en frykt for å miste.
Mistet i sa i slutten av november, og ble gledelig overrasket over positiv test i begynnelsen av februar igjen.

Har jo så veldig liten lyst til å miste! Nå er jeg over der jeg mistet sist, og skal på tul om en drøy uke. Da er jeg redd for å se MA siden jeg har hatt en god del blødninger.
Sa at mannen måtte bli med. Enten får vi se en hjertebankende liten krabat der inne, og da vil jeg jo selvfølgelig ha ham med, og ellers så får vi se en MA og da trenger jeg ham der.
Prøver å roe meg ned med at jeg har symptomer, blr bekymret når kvalmen har vært borte fem minutter og tenker at "nå er alt over", men så kommer kvalmen igjen og jeg blir beroliget.
Merkelige saker

Tror det er hetl vanlig å engste seg, vi har jo blitt glad i disse små klumpene og de har begynt å sette i gang mange fremtidige tanker hos oss alle, så det er hetl naturlig å være litt bekymret. blir det for mye bør du gå og ta en prat med fastlege eller jordmor, kanskje?
Forstår du bekymrer deg når du har hatt blødninger, mest sannsynlig er jo alt bra :Heartred føler litt på at frykten tar litt overhånd her for min del, men jeg var veldig redd sist svangerskap også helt til hun kom ut pga dødfødsel hos Mamma og søsteren min, i tillegg er jeg selv to av tantebarna ganske premature. Men må prøve å legge vekk dette litt, eller ringe å høre om jeg kan snakke med jordmor før den egentlige timen i uke 12.

Back
Topp