Plutselig allergi

Braga

Glad i forumet
Kan man få allergi sånn plutselig pga graviditet eller tilfeldig? :p
Tok meg en sjokolade i dag (sports lunchk). Og etterpå prikket det i tungen min likt som den gangen jeg spiste krabbe.

Jeg har ingen anelse, men jeg har plutselig blitt veldig sensitiv for parfyme, som aldri har vært et problem tidligere.

sansene blir ofte hyperstimulert når en er gravid, så lukter er ikke noe uvanlig at en blir mer sensitiv ovenfor.

Når det kommer til allergier, noen er hormonbasert. (min var) les VAR, jeg var hyperallergisk mot sitrusfrukter før jeg ble gravid med min sønn... men har kunnet spise sitron, appelsiner, og all sitrusfrukt ETTER graviditeten med nr 1.
Så jeg tror det er en god link mellom det å være gravid å få nye allergier, eller miste en allergitype...

Er en uke til jeg skal til jordmor så spør igjen da.
Værste er jo at jeg glemmer meg, spiser en sjokolade og får en kjempereaksjon :(

Min mor er laktose og glutenintolerant, men da hun var gravid kunne hun spise alt som hun egentlig ikke tålte uten og bli dårlig. Noen uker etter fødsel kunne hun ikke det lengre :P

sansene blir ofte hyperstimulert når en er gravid, så lukter er ikke noe uvanlig at en blir mer sensitiv ovenfor.

Når det kommer til allergier, noen er hormonbasert. (min var) les VAR, jeg var hyperallergisk mot sitrusfrukter før jeg ble gravid med min sønn... men har kunnet spise sitron, appelsiner, og all sitrusfrukt ETTER graviditeten med nr 1.
Så jeg tror det er en god link mellom det å være gravid å få nye allergier, eller miste en allergitype...
Jeg har ikke blitt sensitiv for lukten av parfyme, jeg reagerer når jeg bruker parfyme på kroppen, både spray, såper og hudkremer. Sikkert hormonbasert som du nevner lenger ned.

Back
Topp