Plutselig alenemamma.. hva gjør jeg nå?

Hysj...

Glad i forumet
Hei. Jeg og min mann har bestemt oss for å gå fra hverandre. Vi har barn på 2,5 år og barn på åtte mnd. Vi er i utgangspunktet kastet ut fra her vi bor nå (leier), så må finne to nye leiligheter uansett. Mannen min har jobb, ikke jeg, jeg har ikke engang fullført vgs. Har ikke barnehageplass (heller ikke søkt) til yngste, da det var meningen at jeg skulle gå hjemme et år ekstra og vi skulle leve på mannens lønn. Har permisjonspenger nå, men vil vel ikke ha rett til dagpenger om et par uker når permisjonen går ut?

Vi har bestilt time til megling idag, skulle få svar ila uka.. men hvor går veien videre? Hva kan NAV hjelpe meg med? Kan dere hjelpe meg med å finne et sted å bo? Og hva gjør jeg hvis oppsigelsestiden på leiligeten her går ut uten at jeg har funnet noe? Jeg er pissredd for alt sammen, både å bli alene med ungene og ikke ha penger eller utdannelse eller jobb eller bosted.. håper du kan si noe om hva som vil være fornuftig å gjøre fremover.
 
Hei!

Leit å høre at du er i en vanskelig situasjon.  Denne siden gir en oversikt over hvor det er greit å begynne ved samlivsbrudd, og hvilken økonomisk støtte du kan få hos NAV.

Du kan også ta kontakt med kommunen der du bor ang. barnehageplass selv om hovedopptaket har vært. 

Du kan også ha rett på utvidet barnetrygd og bidragsforskudd

Kontakt oss slik at vi kan ordne en timeavtale for deg på NAV-kontoret ditt. Der kan du få mer individuell rådgivning og hjelp med å søke.

http://www.nav.no/Om+NAV/Kontakt+oss

Ønsker deg lykke til videre :-)  
 
Back
Topp