Plukker dere multer?

Nei, liker ikke multer. Men dere som gjør det, sjekker dere at dere har lov? :hilarious: Det er ganske strengt med multeplukking rundt om

Det er vel bare i de nordligste fylkene det er særregler om det, og egentlig skal grunneier da ha satt opp skilt om det, og det skal egentlig være multeland av en sånn størrelse at det har økonomisk betydning for grunneier etv.

Men jeg anbefaler ikke å plukke vilt i de tre nordligste fylkene, selv om det ikke tydelig er forbudt, for du milde så sinna grunneierne kan bli. De første årene her jeg bor nå så turte jeg knapt å plukke for å smake, og kikka meg passe paranoid rundt. :hilarious::hilarious:
 
Så snilt :D multekrem er veldig godt. Hvis du bor på Østlandet, så er sesongen rundt nå ihvertfall. Har sett flere steder at bærene er røde. Har ikke vært nærme nok til å se om det fremdeles er kart, men det finner jeg fort ut av i helgen.

Ååh, så utrolig irriterende. Haha, ja da er det lov å bli hissig. Fikk du multene da, eller beholdt de alt selv?

De beholdt alt selv, men de delte og laget en dessert eller to. Sånn i ettertid så tror jeg kanskje de gjorde det delvis fordi de ville lage noe jeg liker.
 
Plukker på hytten hvis vi er der når de er modne, og det er noen igjen...
 
Er det bærsesong allerede? Noen som vet hvordan det er i Trøndelag? :woot:
 
Back
Topp