Plukker dere multer?

En tråd i 'Matforum' startet av Kms92, 11 Jul 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Kms92 Gift med forumet Desemberlykke 2018

Plukker selv hvert år. Nå på Østlandet, i lavlandet, er multene klare for sanking, og jeg skal ut på tur i helgen :)

2. Reana Elsker forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Har brukt å gjøre det, samt blåbær og soppsanking :) Men nå har vi flyttet så vet ikke om en god multeplass..

• Liker Liker x 1
  3. XuperB Forumet er livet Himmelbarn Julegavene 2019 Januarlykke 2020 Junilykke2018

Ja, det og blåbær. Og sopp. :) Og har hatt ambisjoner om tyttebær også, men har aldri blitt til det. :p

• Liker Liker x 1
  4. K+N=ML Forumet er livet

Ikke nå lenger. Men plukka veldig mye med besteforeldrene mine som barn :D

5. Villkvinne Flørter med forumet

Klarer alltid å bomme på multesesongen, men prøver å huske det så jeg kan plukke til mamma. Multekrem er så utrolig godt!

Ett år hadde svigers fått det for seg at de skulle plukke multer, så de hadde rensket hele feltet. Og på toppen av det hele så er de ikke spesielt glad i multer engang.... Jeg var ganske hissig en stund kan du si :p

6. Bollebaker87 Elsker forumet Septembergull'17

Usj nei :yuck:
    Hata det som barn, da jeg ble dratt med ut i myra for å plukke multer i solsteika mens varmen slo opp fra myra, av en far som var over snittet glad i alt som fantes i skogen.
    Ikke syns jeg de er gode heller :p

• Morsom Morsom x 1
  7. Kakemonster88 Trives på forumet :) jentene i juni13 VIP Januar 2017

Hvert år :D Blir en del plukking av blåbær og tyttebær i tillegg :)

8. My heart Flørter med forumet

Aldri. Synes multer er kvalmt.
    Plukket litt blåbær før

9. Cosacita Forumet er livet

Vet ikke om det er multer her, men vi har plukket blåbær som ungene fikk lage til syltetøy :)

10. Kms92 Gift med forumet Desemberlykke 2018

Blir også soppsanking på meg. Det er så koselig å gå i skogen :) da flyr timene.

11. Kms92 Gift med forumet Desemberlykke 2018

Så snilt :D multekrem er veldig godt. Hvis du bor på Østlandet, så er sesongen rundt nå ihvertfall. Har sett flere steder at bærene er røde. Har ikke vært nærme nok til å se om det fremdeles er kart, men det finner jeg fort ut av i helgen.

Ååh, så utrolig irriterende. Haha, ja da er det lov å bli hissig. Fikk du multene da, eller beholdt de alt selv?

12. Nøstet Lesehest. :-) VIP

Nei, men svigers plukker alltid og de deler med oss. :)

13. lykke_liten Gift med forumet Julibaluba 2017

Nei, liker ikke multer. Men dere som gjør det, sjekker dere at dere har lov? :hilarious: Det er ganske strengt med multeplukking rundt om

14. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Hvor står det? :) (jeg plukker ikke, er ikke spesielt begeistret for det :p)

15. Reana Elsker forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Ja, det er virkelig medisin for sjelen ;)

• Enig Enig x 1
  16. lykke_liten Gift med forumet Julibaluba 2017

Hver kommune og grunneier har forskjellige regler :) men man har ikke lov til å bare plukke der man vil

17. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Aha, slik, ja :) vi har ikk multer rundt her (tror jeg), så aldri tenkt over det :p men er det slik for blåbær og de andre også (med tanke på grunneier)?

18. lykke_liten Gift med forumet Julibaluba 2017

Det er jeg litt usikker på, men jeg tror det er strengere med multer enn andre bær, fordi det ikke er like mye av det og grunneiere gjerne vil plukke det selv :)

19. Herewegoagain Elsker forumet Vi som prøver :)

Plukker ikke multer, men blåbær og bringebær vokser villt her :)
    Mamma har bla rips på tomta og har vært bort i ukjennte folk som bare kommer og plukker :banghead: bor i byen liksom, men har ikke hegnet inn hele tomta

20. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Ser den :) vi har aldri plukket multer der jeg vokste opp, men var ofte ute og plukket andre bær. Så jeg er liksom vant til at det er greit å plukke (blåbær ect) langt inni skogen uten å sjekke hvem som er grunneier og om det er greit :p

Del denne siden