Pludrings 1.søndag i advent!

spindel

Glad i forumet
jau, jau, jeg og Upps er visst de eneste søndagsmorgenfuglene ser det ut til! SItter her og koser meg i adventsmørket med en kopp te og et telys, sambo og snuppa sover.

Har ingen planer for dagen, bortsett fra å lage litt trolldeig! Tenkte å prøve å lage fotavtrykk av E i det.. Har ikke gjort det på ca. 20 år eller no, så det kan jo bli litt spennende[:D]

Ha en kjempekoselig førstesøndag jenter!

*klem*

Uuuuurk... [&o][:'(]
Bestemte meg for å være oppe litt sent i går - var liksom lørdag, tenkte det skulle gå greit.
Hadde tross alt fått sovet nesten en time etter et lite "minikollaps" tidlig på kvelden.
Så, når jeg er på vei i seng ca.1.30, slår den kroniske magelidelsen min til, og jeg blir sittende på dass og føle meg skikkelig dårlig frem til klokka er nesten 3.
Da rekker jeg å plukke opp tannbørsten før junior skal ha første nattmat.
Han får mat, og magen min sier at den ikke er helt blid enda.
Er vel en god halvtime senere før jeg er i seng.
G våkner ca. 5.30 for ny nattmat, får mat og vil ikke sove igjen. [8|] Tar nesten en time før han sovner igjen - armen min holder på å falle av etter klapsing og rugging og byssing.
Klokka 8 våkner han med vondt magen.
Da ligger mannen fremdeles å leser på laptopen i senga - han har ikke fått sove... [8|]
Jeg sier han enten kan sove eller stå opp med junior, for jeg kan FIIIIINT sove mer - da kan han visst sove allikevel, gitt. [8D]

Så nå sitter jeg her trøtt som ei strømpe - har vel sovet kanskje 4 timer i natt ETTER magesjau som virkelig sliter meg ut.
Ligger an til å bli en stråååååålende dag, dere![8|][8D]

(Men jeg skal få vekke mannen klokka ett, da - gjett hvem som skal ha seg en time eller to på øyet da! [:D])

Da har morgenen kommet. Gud jeg er trøtt. La meg ikke før kl 04.00 i natt, måtte se ferdig Idol gir tilbake på tv 2 sumo. Kl 08.30 våknet snuppa og lå å snakket høl i huet på meg til jeg hørte bæsje lyder og da var det opp[:@]. Så nå sitter jeg her.
Kristin, jeg våknet med henne ved siden av meg igjen!!!![&:]
Jeg vet f**n meg ikke hva jeg gjør i søvne lenger. Nå skal jeg seriøs skaffe meg videokamera og sette det opp og filme meg selv[&:][:@][&:][:@]. Må bare kjøpe meg kamera først[:D][8D]
Skal slappe av hjemme og kose meg med kakao senere. Hadde lyst til å være med på juletretenning, men jeg dropper det.

Her har natta vært bra. Maja sovnet 20.15 ca, sov til 7 idag. Våknet litt før henne, så jeg rakk å ha maten klar til henne før hun våkna. Det er så genialt, for da sovner hun igjen med en gang etter maten, og sover gjerne en time halvannen til.. Hun sovnet rett før 8, og sov til litt over 10.. Lå i senga å pludra og lekte litt med henne en halvtimes tid etter det. Sto opp, lekte litt til, og så fikk hun mat.
Så måtte mannen hjelpe henne og bæsje litt, hun trykte og trykte uten at noe skjedde.. Nå sover hun søtt i vogna si, og vi skal få gjort litt ting her. STRESS! Jeg er lei av å bo i et oppussingsprosjekt!!!

Ellers skal jeg ut å gå tur i fineværet idag, må nyte det de dagene det er her! [:D]

God første søndag i advent jenter[:)] P  våknet 0630 imorgest å ville ha mat,men sovnet ganske fort igjen etterpå[;)] så vi sto opp kl. 1000 idag.Koste oss med stekte ciabatta til frokost å mannet oss opp til å begynne å ordne til litt. No har jeg hengt opp adventsstjerna og nye gardiner[;)] Alltid koslig å gjøre det. Men har absolutt skulle ha tatt en skikkelig rundvask[:'(] men det blir ikke idag!!! Resten av dagen skal vi kose oss[;)]

God formiddag [:D]
Her blåser det skikkelig ille ute, så vi har foreløpig ikke bevega oss utenfor døra. Kalkunen fra Støren står i ovnen, Kasper har seg en liten søndagshvil, Sivert soover i vogga si, det er fyr i ovnen og dagens andre runde med kaffe står i trakteren. Jeg sitter og skriver på eksamen som skal leveres den 7., står litt fast nå  - så da er det en tur innom bv [:D]
Ellers har vi ikke de helt store planene for dagen. Kanskje kommer svigermor og svigerbestemor og spiser kalkun sammen med oss, men ingenting er foreløpig avtalt. Har tatt fram adventsstjerna og stakene, men har ikke hengt noe opp enda - kjenner husmora i meg skjemmes litt, så jeg skal ordne det om et øyeblikk [8D]

dagen derpå idag! føle mæ igrunn ganske skjelven[8|][8D]
har vest vært ute på byen (stempel på handa. oppdaga d førr 1 time sia[:D])

snuppa har styrt en del! (va hjemme m sambo) spiste kvelds hall ti, å sovna
litt før ti. så våkne ho kl. 01.40 (???) å spiste igjen da..
våkna hall 7. æ vekte sambo sia han ikkje høre ho, da hadde han klart å ikje
skru igjen korka på flaska. å tømte hallpartn ut i ansikte på ho.. d endte m panikk
å HYYYYYL... å d blei inga mat på ho.. styrte vel ei stund før ho sovna.
våkna igjen runt 8.. fikk mat kl 9. sovna litt over 9 å sov t 12(!!!)
ho prata i søvne et par gang (go lyda) faktisk[:D]

så spiste ho igjen hall 2 å sovna ute kvart på to.
ho søv enda, så æ ska gå å hente inn vogna! ho bør ikkje sove mere enn 4 tima
henganes på dagen!!

Trøtt dag i dag, som sagt - fikk meg et kvarter på øyet når junior sov lunsj, så sov jeg en halvtime til etter at mannen hadde stått opp.
Hadde tenkt å sove en time, men junior MÅTTE jo bli dødssulten midt i luren min under 2 timer etter siste måltid... [&:]
(Eller så taklet mannen bare ikke gnålet... [8D][;)])
Fikk sovet et kvarter til etter matingen, så sto jeg opp sånn at mannen kunne jobbe med skoleoppgave.

Spist egg&bacon til kvelds med hylskrikende unge i fanget, han roet seg etterhvert - nå har han fått kveldsmat, tørr bleie, ren bleie og sover søtt.
Så får vi se hvor lenge han sover før han våkner til kveldens skrikekonsert - det er vanligvis et sted mellom 3 minutter og en time.
Han skriker/gråter gjerne en time eller to på grunn av magen før han sovner for godt. [&o][8|]

Back
Topp