Plommesekk/Morkaken

Nr.2 på vei!

Blir kjent med forumet
Lurer på om noen vet sånn ca når morkaken tar over for plommesekken? Og om den forsvinner helt?
Har fått hørt at det står på babyverden at den tar over rundt uke 8, men så en liten plommesekk på ul 10+4 så kanjse det er det at den ikke forsvinner helt?
Kanjse ett dumt spørsmål men er bekymret over om morkaken svikter når den skal ta over av en eller annen grunn.

Spurte om dette på gruppen "Svangerskapet" også, men da var det ei som presterte å svare
"Hvorfor er dette så ufattelig viktig å vite? Nysjerrig på om du kan ta deg en øl eller? ;p"
Og siden jeg er hormonell som F og veldig nærtagende ble jeg lei meg for svaret, så velger å holde meg på termingruppen her siden ingen av dere er frekke og sårer uansett hvor dumme spørsmål jeg kommer med..
Er jo bare redd for spiren min :''((

Den forsvinner helt mellom uke 11-12 ca, om den var der i uke 10 ville jeg ikke vært bekymret for dette :)

Ser du har fått et godt svar over... Morkaken begynner å arbeide i uke 8 ca, men tar ikke fullstendig over før i uke 10, og så forsvinner den gradvis etter dette....
Jeg tar jo ekstra progesteron, hormon som plommesekken produserer først og så tar morkaken over... Normalt tar man tilskuddet til uke 10, men de aller fleste får beskjed om å fortsette til uke 12 for sikkerhets skyld...

Ikke bry deg om sånne tullete svar du får fra kort-tenkte mennesker. Det viser bare mangel på sosial intelligens å komme med sånne fjerne svar!

Ser du har fått gode svar her! Det er nok ikke alt på BV som stemmer, ei heller andre steder. Hmm.. :-/ Man må nok bare stole på at gyn som tar UL sier i fra hvis han finner noe merkverdig..?

Også er det så rart hva folk klarer å si.. Jeg må nesten le litt. :P En må tåle litt av hvert når man er på forum, altså....

Husker selv jeg sa en gang at det var skikkelig teit med folk som sa at man ikke skulle tenke over dagene man er prøver, og bare la det skje. Så klarte jeg å skrive "de irriterterer meg så veldig, møkkafolk!" Dette skrev jeg jo litt halv-oppgitt.. Men der var det en som formelig "skrek" ut at jeg var virkelig lite voksen som klarte å si sånt om folk som ville hjelpe. Jeg er jo egentlig litt enig, men akkurat der og da tenkte jeg ikke så mye over det.. Jeg var jo bare litt irritert.. Og jeg hadde jo ikke gjort den personen noe, ei heller var det ment personlig til noen. Synes det var litt rart jeg, å svare sånn..? :- /  Men det har virkelig gjort meg mer bevisst på uttalelsene mine, og fått meg til å ikke ta meg nær av det folk skriver. Jeg er nemlig en sånn person som ikke vil noen noe vondt, og det siste jeg vil er å tråkke noen på tæra. =)

Back
Topp