Pliktig å videresende post?

Arya31

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Finner ikke noe om dette på nett, kanskje noen her vet det. Forrige huseiere får fremdeles post her. Dette gjelder ikke regninger o.l. som jeg selvfølgelig har kommet til å videresende. De abonnerer på ulike blader som vi får her måneder etter de flyttet ut.

Må jeg ettersende dette? Det kan bli en dyr porto da det er snakk om mange blader. Jeg har prøvd å ta kontakt, men får ikke noe svar

Kontakt bladene og si ifra at de har flyttet?
Hvis du skal drive å videresende bør jo de betale porto?

Så lenge du har adressen så strek bare over adressen og skriv ny og sleng det oppi en rød postkasse. Får de straffeporto så er det de som må betale og kanskje de da skjønner de må sende ny adresse til de som sender de post.

Så lenge du har adressen så strek bare over adressen og skriv ny og sleng det oppi en rød postkasse. Får de straffeporto så er det de som må betale og kanskje de da skjønner de må sende ny adresse til de som sender de post.
Har ikke ny adresse.. må kanskje ringe hvert enkelt blad da.. :(

Her går jeg bare innom post i butikk og ber de om å sende det i retur da vedkommende har flyttet. Betaler ikke noe for det og det sendes tilbake til avsender.

Det hadde jeg lett kastet, også forklart postmannen at vedkommende har flyttet.

Legg det i en pose i postkassen og skriv en lapp til posten om at vedkommende er flyttet og du ikke er interessert i posten deres. Da skal posten i utgangspunktet returnere posten som ukjent.

Legg det i en pose i postkassen og skriv en lapp til posten om at vedkommende er flyttet og du ikke er interessert i posten deres. Da skal posten i utgangspunktet returnere posten som ukjent.
Har sendt bladene som er adressert i retur. De andre bladene, type interiørmagasiner, står det ingen navn, adresse på så de gjør jeg ingenting med tror jeg..

Jeg er ansatt i posten, og vi har noen rosa lapper vi bruker. Skulle det være noe uten navn og adresse er det bare reklame, og dette kan du kaste. Du skal slippe å betale noe for at andre ikke omadresserer posten sin. Det enkleste er bare å gi beskjed til posten som jeg sa, så skal de i utgangspunktet slutte å legge posten til vedkommende i postkassen din, og heller bare returnere det direkte. Hvertfall sånn vi gjør det, og funker vanligvis veldig greit. Men da må postbudet få beskjed først, ellers kan vi ikke returnere det. Du er ikke pliktig til å videresende noe, men trodde du var pliktig i å gi postbudet post som ikke tilhører deg. Men uansett godt du spør, for det er voldsomt frustrerende med feil post i postkassen!

Vi pleier å henge det i en pose på postkassen vi, når det kommer brev feil hos oss. Da tar postmannen med seg dette tilbake, og forhåpentligvis finner riktig mottaker. Har ikke samvittighet til å kaste andres post, men vil heller ikke betale retur for at andre ikke gidder å melde flytting/ postmannen legger brev feil :-)

Her har vi bare skrevet på den nye adressen og lagt tilbake i den røde postkassen. Gidder ikke betale porto for noe jeg aldri skulle hatt :p
Har ihvertfall ikke kommet tilbake hit igjen.

Har hendt at vi har fått post med en helt annen adresse på og. De har jeg levert på posten. Fikk faktisk samme brevet 3!!! ganger, og adressen var ikke i nærheten av å ligne på vår engang :p

Jeg sa fra til forrige huseier ett års tid, det gjalt stort sett NAV-brev til en gammel dame som datteren kjørte innom og hentet i postkassa. Nå har de endelig fått omadressert disse, det tar tid på NAV gitt! De hadde prøvd å få det i orden lenge før vi overtok.
Hvis det kommer ett eller annet nå, skriver jeg retur på og legger det i en rød kasse.
Stusset litt over at denne damens navn fortsatt er registrert på huset vårt hos Posten, vi så det nå da vi skulle ordne videresending i ferien. Kan vi be om at hennes info fjernes tro??

Jeg sa fra til forrige huseier ett års tid, det gjalt stort sett NAV-brev til en gammel dame som datteren kjørte innom og hentet i postkassa. Nå har de endelig fått omadressert disse, det tar tid på NAV gitt! De hadde prøvd å få det i orden lenge før vi overtok.
Hvis det kommer ett eller annet nå, skriver jeg retur på og legger det i en rød kasse.
Stusset litt over at denne damens navn fortsatt er registrert på huset vårt hos Posten, vi så det nå da vi skulle ordne videresending i ferien. Kan vi be om at hennes info fjernes tro??

Ja. Du skal også kunne logge inn på dine sider på posten.no og velge vekk folk som ikke skal være i postkassen din. Vet hvertfall du kunne dette før. Har et innlegg lenger oppe i tråden også. Der står det litt info om hva du kan gjøre for å bli kvitt posten til andre. Grunnen til at denne personen fremdeles ligger inne hos dere kan være fordi hun kanskje aldri har meldt omadressering til posten, i folkeregisteret og til alle avsendere av post.

Back
Topp