Pleier mannen å bli med på første legetime?

myfirstone

Andre møte med forumet
Hei,

Jeg skal ha min første legetime snart , da er jeg 6+1 i følge appen. Vet ikke helt hva som skjer på en sånn utenom sikkert informasjon. Men er det normalt at mannen er med eller går man alene? :)
 
Jeg skal til legen i dag, og tar ikke med mannen. Vi skal kun fylle ut helsekortskjema, ta blodtrykk, se på urinen, se prøvesvar fra to uker siden.

Tror ikke det er så spennende, han kan bli med alle andre ganger, til jordmor. :)
 
Jeg skal til legen i dag, og tar ikke med mannen. Vi skal kun fylle ut helsekortskjema, ta blodtrykk, se på urinen, se prøvesvar fra to uker siden.

Tror ikke det er så spennende, han kan bli med alle andre ganger, til jordmor. :)

Takk:) Det var det jeg tenkte. Ble bare litt usikker :)
 
Min var med, men han ville det veldig gjerne selv da :) Gjorde ikke annet enn å få informasjon og fylle ut helsekort, og få papirer til ny blodprøve. Han syntes det var ålreit å være med så han kunne få svar på egne spørsmål :)
 
Tror ikke jeg kommer til å ha han med på noen av kontrollene, bortsett fra ultralyd. Med mindre han på død og liv vil. Noe jeg tviler på.
Han er gira på baby, og liker å høre åssen det går og om alt er bra.
Men verken jeg eller han synes det er nødvendig at han skal ta seg fri fra jobben bare for å være med å høre på at jeg og legen/jordmor prater om hvordan det går.
Han trenger heller ikke få høre hvor mye jeg har lagt på meg osv:bag: Haha!
Magen ser han jo hjemme, og jeg har doppler, så vi kan høre hjertelyden hjemme etterhvert :)

Kanskje han kan bli med på et par stk sånn i slutten av svangerkapet, for å høre litt om fødsel, og hvordan det kommer til å bli :)

Men skjønner jo de som vil ha med sin bedre halvdel :) Er jo koselig. Bare føler ikke behovet selv :)
 
Eg hadde med min bedre halvdel på første legetimen i dag. Han hadde lyst og syntes det var ålreit å være med så han kunne stille de spørsmål han ville.
 
Tror ikke jeg kommer til å ha han med på noen av kontrollene, bortsett fra ultralyd. Med mindre han på død og liv vil. Noe jeg tviler på.
Han er gira på baby, og liker å høre åssen det går og om alt er bra.
Men verken jeg eller han synes det er nødvendig at han skal ta seg fri fra jobben bare for å være med å høre på at jeg og legen/jordmor prater om hvordan det går.
Han trenger heller ikke få høre hvor mye jeg har lagt på meg osv:bag: Haha!
Magen ser han jo hjemme, og jeg har doppler, så vi kan høre hjertelyden hjemme etterhvert :)

Kanskje han kan bli med på et par stk sånn i slutten av svangerkapet, for å høre litt om fødsel, og hvordan det kommer til å bli :)

Men skjønner jo de som vil ha med sin bedre halvdel :) Er jo koselig. Bare føler ikke behovet selv :)
Haha måtte le av at han trenger ikke å se hvor mye du har lagt på deg :D jeg liker ikke at de skriver vekten på skjemaet. Sist svangerskap gjemte jeg arket for mannen min. Han tror jeg veier 70 kg.. legg til en del :D
 
Back
Topp