Pleier dere å...

Kristine91

Flørter med forumet
Når dere skal til jordmor for første gang, pleier dere å ha med kjæresten eller drar dere alene, hva er vanlig? Å hva gjør man hos gjordmor første gang?

Jeg skal ikke ha med samboeren min, har han ikke med på noe sånt. :-) Hva som er vanlig, er vel alt. :-p man kan gjerne ha med kjæresten, jeg husker jordmora sa til meg at jeg bare måtte ta han med hvis jeg følte for det. Man går vel gjennom litt av det samme som man gjorde hos legen på første kontroll og så prater man veldig mye, om andre ting. :p

Det er sikkert like vanlig å ha med kjæresten som å gå alene til jordmor. I første svangerskap var mannen min med på de fleste jordmorkontrollene, men ikke legekontrollene. Denne gangen får vi se hvordan det passer. Han vil gjerne være med på det meste. :)
Første gang hos jordmor er det nok en del samtale, samt at hun vel sjekker hjertelyd og måler livmoren. Måler blodtrykk og sjekker urinen mener jeg også å huske at hun gjorde på alle kontrollene.

Hvis han har fri så tar jeg han med :)

Men han har jo faktisk jobb, man kan jo ikke stoppe hele verden selv om man skal få barn :)

Takk for svar:) Fint å høre litt hvordan dere andre gjør det å, siden jeg er så ny i dette :P hehe. Jeg tenkte bare å ha han med en gang hvertfall, for han har liksom meldt seg litt ut etter jeg ble gravid :S Han sa ja til å være med, så skal bestille jordmor time i morgen. Skal prøve få det på en fredag, for han pleier å ha fri noen fredager, så slipper han liksom å ta fri for jobben å sånn:)

Sambo var ikke med på kontroller sist. Ikke denne gangen heller. Han er med på alle ultralyder!:) Syntes ikke at det er noe vits at han skal ta seg fri hver gang jeg skal på kontroll. Viktigere for meg at han er med på ultralyder. Men han hadde tatt seg fri og blitt med på hver kontroll,om jeg hadde spurt han.

Nå går jeg ikke hos jordmor, bruker kun legen min, men samboern er med på alle kontroller.
Han jobber på sjøen og jeg prøver å legge til kontrollene til han er hjemme, han vil gjerne være med selv :))

Vi har tidligere brukt å gå begge to til den første og de par siste kontrollene (fødselsforberedende samtale osv).. Hun som var jordmor de forrige gangene syntes det var litt viktig at pappa´n var med av og til;-) Det syntes forøvrig vi også var en flott opplevelse å dele! Hvertfall første gangen vi fikk høre hjerteslagene, var gode opplevelser verdt å dele.. Men denne gangen vet jeg ikke helt om det går da, vi har flyttet og mannen min pendler en del til jobb. Men men, han er vel nokså dreven på dette nå, hehe..

*Secret* skrev:

Men han har jo faktisk jobb, man kan jo ikke stoppe hele verden selv om man skal få barn :)

Samme her :)

Gubben har kun vert med på den kontrollen når vi skal snakke om fødselen og diverse når det nermer seg termin.

*Secret* skrev:

Mannen var med på de fleste kontrollene hos jordmor sist og det syns jeg var kjempefint. Syns det er herlig at han engasjerer seg i graviditeten og fikk være med å høre hjertelyd og snakke med JM. Han har faktisk jobb han også, men verden stoppet ikke opp fordi han tok 5-6 ganger fri i 1 time i løpet av 9 mnd:)

Kommer til å si at han kan være med når han vil nå også, men tror nok det blir færre ganger denne gangen siden vi nå har vært igjennom det og vet mer hva det går i.

Back
Topp