Pleieprodukter

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
noen som har gjort seg opp en mening om hva de skal bruke av produkter? Er det viktig for deg at de er rene og økologiske eller tenker du at de fleste merker er godt nok, og trygge nok?

Her bruker vi litt av alt.
Brukte alltid olivenolje eller kokosolje i badetvannet og brukte ikke penger på dyre «badeoljer» med rare ingredienser.

Vi har byttet litt på: lykkelig som liten, Dr greve, burts bees, lille kanin og neutral :)

Brukt bephanten og inotynol og en økologisk sinksalve til barnestumpen ved behov.

Rart og tenke på hvor mye parfyme og unødvendige kjemikalier vi utsetter de små for hver dag som kan finnes i såpe, bleier, vaskemiddel, kremer, oljer og våtservietter. Tenker også på naturen når jeg handler såpe og hygieneprodukter. Om det er lett nedbrytbart og ikke forstyrrer naturen.
 
Det det har gått i her har værr inotyol, dr greve sine badeprodukter og olje, og såpa fra lev vel serien (hvit etikket, rød topp). Ja, og potetmel! Siste har gjort at vi knapt har måttet bruke inotyol.

Prøver å ha et bevisst forhold til hva produktene innholder, både av hensyn til helse og miljø.
 
Eneste gangen jeg har brukt våtservietter til barn er i stelleveske ved akuttbehov.
Ellers går det i tørre kluter med vann/olje på ved vask. Og det blir det denne gangen også.
Dr. Greve sine produkter er fine. Men jeg er ikke oppdatert enda på alle produktene på markedet til barn nå.

Da jeg fikk barn for 10,5 år siden, var det hormonforstyrrende stoffer i både tåteflasker og smokker.
Da vi var ferdig med å bruke det, så kom de pataben -frie produktene på markedet :facepalm:
 
Minst mulig :hilarious: med en mamma med eksemhud som tåler svært lite fortsatt blir det lite :p bruker änglamark eller hipp baby produkter selv, og får canoderm på resept
 
Tror også jeg kommer til å bruke en del matoljer. Ellers har jeg ikke gjort noe research ennå på hvilke produkter som er bra. Er jammen mye å lære!
 
Har bestilt litt fra en vestlandsk produsent som heter Rein. Økologiske hudprodukter for både han, henne og de små. Er spent på å prøve! :). Er forresten mest fornøyd med Dr greve og lille kanin etter alt jeg har prøvd. Har også en digg salve fra kraes. Et dansk økologisk merke. Beste leppe/ kinn kremen for barn som sikler, slikker seg mye rundt leppene. Har lyst å prøve Rein sin ringblomst og shea salve. Men vil bruke opp det jeg har først :)
 
Nå hørte jeg akkurat på episoden om allergi i podcasten Foreldrerådet. Der anbefalte hun eksperten som var med å ikke bruke økologiske/naturlige produkter fordi det kan være mange allergifremkallende ingredienser i noe selv om det er økologisk. Hun anbefalte heller syntetiske produkter som er nøye testet og som ikke inneholder parfyme eller fargestoffer.
 
Jeg tåler ikke så mye av disse økologiske produktene. Ofte inneholder de plantestoffer og noen ganger pollen. De klør!
 
Tester ut det vi får i babypakkene først, merker jo fort om jeg eller baby reagerer på det. Er ikke glad i for mye duft selv, da irriterer det bare huden så da skal jeg ikke påføre det på mini heller.

Er nok ganske A4 der, og blir ikke å lage mitt eget eller styre for mye. Stoler på at produkter som selges i Norge er innenfor de grensene som er tillatt, spesielt når det er produkter spesielt laget for baby/barn. Der er vi forskjellige, men vi blir nok å gjøre det enkelt, og kontakte apoteket eller helsesøster på kontroll for råd om vi ser hun er sart for noe.
 
Back
Topp