Pleieprodukter ved sår baby stump

Har ikke prøvd den, men har salven liggende etter at vi fikk med i disse prøvepakkene vi fikk til gutten vår. Må vel kanskje prøve den neste gang han blir sår :)

Eg e vel ein av de som IKKE er noe glad i sinksalve, så eg brukte Inityol og den salven som de omtaler i artikkelen... Har du de to salvene er du reddet, da trenger du ingen fler ;)

Bepathen (eller hva der heter igjen) prøvde jeg på førstemann, men vi var ikke fornøyd. Han ble ikke bedre av den. Vi lot stumpen lufttørke en stund, gjerne med hårføner innimellom (obs, ikke for varmt!), samt at vi brukte mesoft og vann til all vask ganske lenge. De få gangene han var sår, så brukte vi Inotyol. Det er den eneste jeg syntes fungerte godt på han. Kan være annerledes på neste :)

Bepathen (eller hva der heter igjen) prøvde jeg på førstemann, men vi var ikke fornøyd. Han ble ikke bedre av den. Vi lot stumpen lufttørke en stund, gjerne med hårføner innimellom (obs, ikke for varmt!), samt at vi brukte mesoft og vann til all vask ganske lenge. De få gangene han var sår, så brukte vi Inotyol. Det er den eneste jeg syntes fungerte godt på han. Kan være annerledes på neste :)

Leser at en del bruker Inotyol også ja. Vet du om den kan brukes forebyggende også?

Eg e vel ein av de som IKKE er noe glad i sinksalve, så eg brukte Inityol og den salven som de omtaler i artikkelen... Har du de to salvene er du reddet, da trenger du ingen fler ;)

Jeg er heller ikke noe særlig fan av sinksalven. Vet egentlig ikke helt hvorfor, kanskje pga konsistens. Skikkelig seig og legger seg mer som en hinne utpå huden. Håper på at de to salvene ligger i babypakken fra vitusapotek =D

vi har og brukt inotyol på de andre,og syns den e veldig bra,så blir nok brukt på snuppa og.

Inotynol er det eneste som virkelig har hjulpet sår stump her i gården...

inityol er vel egentlig en sinksalve så vidt jeg vet..

Inotyol er gull, men skal vel forsåvidt ikke brukes forebyggende. kun der det er rødt. Jeg har lært, og erfart at man ikke skal måtte smøre forebyggende. kun skifte bleie ofte nok, vaske og tørke godt.
Huden klarer selv å bygge seg opp og bli hardfør. Men selvfølgelig ved diare, tenner osv bør man jo bruke noe som ekstra beskyttelse. det finnes egne barrierekremer for sånt bruk, har ikke hatt behov selv, men vet at det finnes.

Tenker kun forebyggende når en aner at rumpa har blitt litt rød. Ellers holder jeg meg også unna det meste av kremer på de sarte små babyhudene =) Bank i bordet var frøkna vår kun plaget med sår rumpe en eller to ganger iløpet av bleietiden, det var under diare på nattestid. Da gjorde jeg den typiske nybegynnerfeilen med å vaske av med våtserviett.....stakkars, hu illskrek! Så lærte fort at det var bedre å bare skylle stumpen under rennende vann i vasken.

Leser at en del bruker Inotyol også ja. Vet du om den kan brukes forebyggende også?
Bruk den kun når det er blitt rødt du :) Som mange etter her skriver, så ville jeg ikke brukt krem forebyggende. Vi skifta ofte, og som jeg skrev brukte kun vann og tørke godt. Billig, og etter hva jeg har erfart (og hørt), og best :)

Bruker bare en blanding av inotyol og potetmel. Eneste som funker på minis såre rumpe. Så fortsetter nok å bruke det på knøttet i magen å :)

Bepanthen funket kjempebra for oss. Var ikke fornøyd med sinksalve. Det er ikke nødvendig å bruke salve forebyggende, man får bare ta det som kommer når det kommer.
Virkelig røde rumper brukte vi inotyol på, men det hørte med til unntakene heldigvis. Er også veldig fornøyd med lykkelig som liten-salven. :)

Har ikke brukt zinksalve til noen av de når de har vært sår for den gir bare fuktighet men tar ikke bort fuktigheten så jeg har brukt baby pudder, som trekker ut fuktigheten. Kommer til å bruke denne neste gang også

Back
Topp