Pleiepenger, hvor mye er det?

snuppa80

Forumet er livet
Noen som har fått dette? Har krav på dette siden eldstemann var innlagt på sykehus, og måtte være hjemme ei uke etterpå... Men hvor mye er satsen? Er det like mye som "vanlige" sykepenger, eller er det mindre?[:)] Og hvordan går man frem? Må legen på sykehuset skrive en erklæring? Hvem sender søknad, jeg eller legen?

mener du omsorgspenger, eller pleiepenger??
det sist har man krav på når barna er innlagt på sykehus, og det er det behandlende lege som søker nav om...
det er 100% lønn, og man får feriepenger for de 12 første ukene mener jeg det var!
skal være hakket bedre enn vanlig sykelønn sånn sett...

ORIGINAL: solstråla

mener du omsorgspenger, eller pleiepenger??
det sist har man krav på når barna er innlagt på sykehus, og det er det behandlende lege som søker nav om...
det er 100% lønn, og man får feriepenger for de 12 første ukene mener jeg det var!
skal være hakket bedre enn vanlig sykelønn sånn sett...

Jeg mente pleiepenger, skreiv litt feil[;)] Jeg glemte å nevne dette for legen da vi ble skrevet ut, så må vel ringe da... Så da trenger jeg bare ringe legen og minne henne på det, så ordner det seg selv? Og si fra til arb.giver? Må bruke 2 sykedager, for det gjelder vel bare fra dag 8?

Oppsann!

Gjelder f.o.m 8. dag.
Er usikker på satsen, men trodde det var som vanlig lønn (altså regnet ut som sykepenger).

Må søke til NAV for pleiepenger, men må ha et skjema som legen skal fylle ut. Opp til hvert enkelt NAV kontor om de innvilger. Jeg fikk innvilget fra 8. dag på sykehus, men ikke noe hjemme (men sikkert helt annen "sykdom" da).

når æ fikk pleiepenga når vi va på sykehuset med gutten, fikk æ 100 prosent av vanli lønna mi som pleiepenga :) legen skreiv erklering på at æ va nødt å opphold mæ på samme plass som ungen å sendte te nav (nesten som ei sykemld)..trengte ikkje gjør nåkka skjøl...

nei nå må jeg gå å legge meg...leste bleiepenger [8D]

Back
Topp