"Pleaser" du barnet ditt?

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Gir du etter for barnet når h*n er trassig og ikke får det som h*n vil?
Eller har du begynt å sette litt grenser?

Har aldri hatt noe trass på noen av ungene. Har satt grenser helt fra starten av.

Jeg setter grenser, pappan er en pleaser...

Her setter vi begge grenser, men vi velger også våre kamper. Ellers hadde vi slitt oss ut. Feks frøkna elsker å gå i kjøkkenskuffene, så det er en skuff hun får lov til å gå i og rote så mye hun vil.

Både og... Er visse ting eg ikkje orkar å ta kampen på, men som regel er det lite trass :)

Vi setter grenser, men dette er jo et definisjonsspørsmål. Ei i barselgruppa mi mener at vi kommer til å få/har en bortskjemt drittunge fordi han ikke sover i senga si og fordi jeg aldri har tvunget han til å sitte i vogna hele dagen feks. Mini hater vogna, hennes elsker vogna og sitter der i tiiiiiiimer! Jeg hadde ikke giddet å la han sutre en hel dag bare fordi det passet meg å ha han i vogna. I følge henne er det bare et par dager så gir han seg. Så jeg velger mine kamper og velger bort det som ikke betyr noe for oss.. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Eg velger kampene mine.. Men har fått beskjed fra barnehagen om at han er særdeles bestemt og klarer gi beskjed om han er uenig...

Last edited:
Vi har klare regler. Det har vi alltid hatt.

Prøver å sette grenser her og, men det er ikke alt jeg gidder å henge meg opp i. Men føler det blir viktigere og viktigere i og med at hun har begynt å bli ganske bestemt... tror også hun tildels skjønner hva nei betyr, men det er vel ofte det at hun ikke vil skjønne det :P tenker også at hun må lære seg hva som er hennes og hva som for eks er mitt... hver gang hun ser klokka mi så skal hun ha den - hun blir sur hvis hun ikke får den! Hun må jo lære seg at hun ikke kan få alt hun peker på, bokstavelig talt :P

Vi setter klare grenser og holder oss til det. Han vet hva han har lov til og ikke. Mye han får lov til og en del han ikke kan få lov uansett hvor mye han vil:)

Han har skjønt at gule, rosa, grønne og blå baller er lov å kaste inne men ikkje den store oransje.. Den er en trikseball og spretter voldsomt, noe typen oppdaget når mini spratt den opp mellom beina på han :P

Vi setter grenser, men pirker ikke på alt.

Vi setter grenser så er ikke noe men etter ho har vært hos svigers så prøver hu seg litt på oss. Men hører på oss men kam begynne å skrike å skal ha kos. Men er ikke trass i henne bare litt sippete hvis hu ikke får viljen sin men det tar 1 minutt så er det glemt

Hun får gjøre som hun vil hvis jeg er sliten. Så lenge det ikke er skadelig for henne. Noen ganger hsr jeg sagt nei, men så kjenner jeg at det egentlig ikke er så viktig å ta den kampen.

Noen mener sikkert at jeg gir henne dårlige vaner og at hun kan bli vanskelig å ha med å gjøre når hun skal i barnehagen. Jeg er så kjip at jeg tenker at det er barnehagens problem...

Jeg mener forresten at barn ikke er trassige, men selvstendige og utforskende. Trass betyr jo at de går mot foreldrenes vilje bare for å provosere. Og så smarte er ikke små barn. Må nok opp i tenårene for å oppleve trass.

Vi setter grenser, men dette er jo et definisjonsspørsmål. Ei i barselgruppa mi mener at vi kommer til å få/har en bortskjemt drittunge fordi han ikke sover i senga si og fordi jeg aldri har tvunget han til å sitte i vogna hele dagen feks. Mini hater vogna, hennes elsker vogna og sitter der i tiiiiiiimer! Jeg hadde ikke giddet å la han sutre en hel dag bare fordi det passet meg å ha han i vogna. I følge henne er det bare et par dager så gir han seg. Så jeg velger mine kamper og velger bort det som ikke betyr noe for oss.. :)

Sent from my iPhone using BV Forum
Folk sier så mye rart. Unger er forskjellige med forskjellige behov.
Å se barnas behov er ikke å skjemme dem bort.

Hun får gjøre som hun vil hvis jeg er sliten. Så lenge det ikke er skadelig for henne. Noen ganger hsr jeg sagt nei, men så kjenner jeg at det egentlig ikke er så viktig å ta den kampen.

Noen mener sikkert at jeg gir henne dårlige vaner og at hun kan bli vanskelig å ha med å gjøre når hun skal i barnehagen. Jeg er så kjip at jeg tenker at det er barnehagens problem...

Hvilke dårlige vaner mener de at du gir henne da?

Hvilke dårlige vaner mener de at du gir henne da?
Det er ingen som mener det, bare jeg som tenker at folk mener det:)
At hun får lov å grise med maten f.eks. Hun får ikke lov så mye nå lenger da. Men vi har hatt perioder med matnekt, så da blir man litt desperat.
Og så avleder vi med leker eller barne-tv for å gå henne til å spise.

Back
Topp