Please svar...

Feb10Mai11Apr19

Elsker forumet
Kan man gi litt malt i hver flaske.. ikke snakk om store mengder.. Meg og sambo diskuterer litt her..

Vil høre deres mening.

Me har gjort det, i ein 4-5 flasker på rad, så null malt i flaskene etter det, altso at eg ammer og ikkje pumper ut melka. 

Oki:) Tusen takk for gode råd. Tror vi bare må føle oss litt frem ja! Skal ikke være lett dette her...
Heldigvis skriker han ikke så veldig mye annet enn når han er sulten, vil ha oppmerksomhet/kos eller har litt vondt i magen=) så han vet å gi beskjed og det er bra:D

jeg har i hver flaske!! prøvd en gang uten og da får hun vondt i magen! så her går det malt i hver flaske [:)] jeg gir bare mme!

ORIGINAL: juneb

jeg har i hver flaske!! prøvd en gang uten og da får hun vondt i magen! så her går det malt i hver flaske [:)] jeg gir bare mme!

Ja vi hadde litt dårlig kommunikasjon her så han (sambo) ga ikke malt i flaskene (2 ganger) også skulle jeg prøve å gi i annenhver siden han hadde litt bløt avføring og når han da hadde drukket flaske jeg ga sa sambo at han ikke hadde gitt noe malt i de to siste flaskene han ga og det ødelagte hele systemet hans... så akkurat nå jubler jeg for hver bæsjebleie som kommer. Gir litt i hver flaske nå...og håper det snart blir normalt igjen...

Og her kom jammen meg en bæsjebleie til gitt:D HURRA!! haha:P
Kanskje ting nå er i ferd med å løsne! *krysser fingrene for det*

ja får håpe det :) ikke godt og være hard i magen siiin!! hehe... malt er en fin ting det altså.! Nora trenger det i hver flaske så jeg gir i hver flaske[:)]

Det er rett.. og er veldig vondt å ikke kunne hjelpe de annet enn å gi malt og å sykle med bena osv... Får bare gjøre så godt vi kan. Nicholas og trenger malt i hver flaske...så må bare gi han det:) Alt for gutten min <3

det er sant..! er liksom ikke så mye vi får gjort alltid[:-] ja er sånn man finner ut av ting[:D] hehe!

[:D]Man lærer de bedre å kjenne for hver dag som går:) Og jeg storkoser meg virkelig- er kun dette som har bekymret med de siste dagene og har ikke vært noe kjekt.
Ellers smiler han jo og ler. En kjempefornøyd gutt alt i alt:)
Det virker jo som alle her inne har veldig fornøyde babyer og det er veldig bra:)

Jeg dypper kvarte t-skjea i malten og har i ei flaske på ca 100ml. Tror det er bedre med lite enn for mye... Malten kan gi magevondt i selg selv den også. Så jeg bruker det veldig lite....

På barneklinikken brukte de 1 t-skje malt pr 200 ml. Så det gjør jeg og[:)]

jeg bruker 1 teskje i 150 ml... [:)]

eg fullammer, så all bæsjing er naturlig;) frå fleire gongar pr dag til 1 gong på 2 veke ;) men veit jo aldri, er ikkje sikkert eg har melk heile tida :P

Vi bruker en "dæsj" malt i alle flaskene. 

Skal egentlig babyer som bare får mm ha malt?? Finner liksom ikke noe veti info om det noen steder. Jeg fullammer med unntak av kanskje enkelte mme flasker før sengetid i ny og ne. Han har jo gjerne et mellomrom på 2-3 dager fra bæsjbleie til neste, og ha stresser jo helt tydelig med å få ut noe i den perioden.. presser og griner.. Så har nå forsøkt med litt malt i flaske med mm. Ca kvart ts- til en halv. Virker som det funker bra... men er jo redd at det ikke er bra for tarmene... i og med at det faktisk er vanlig for spedbarn som bare får mm å ha noen dagers mellomrom mellom avføring...Noen som har fått noe klare råd fra helsepersonell på den biten??

Back
Topp