Pleace kan noen hjelpe meg???? veldig personlig!!!!

Jadda26

Elsker forumet
vell jeg får begynne med at min mor lider av mange psykiske lidelser hvorav en av de er munchausen syndrome by proxy (for dere som ikke vet hva dette er http://en.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchausen_syndrome_by_proxy) med dette så melder hun oss alle tre søsken til barnevernet for ting som ikke hører hjemme noen steder. Hun fant ut en dag at jeg hadde sparket og brent hunden hennes, og meldte dette til barnevernet. Hunden har/hadde INGEN spor av brannskader eller lignende (hun innrømmet mange mnd senere at hun KAN ha drømt dette). Hun fikk ferten av at min valp døde (hun døde av hjertefeil) og fant da ut at jeg hadde kvelt hunden. Jeg frykter at dette kan få fatale konsekvenser for meg senere, og er meget redd for hva hennes påfund kan koste oss. Barnevernet har tatt hun seriøst hver eneste gang da uten dokumenter på skade noen plasser. Hun har en tendens til å finne på veldig alvorlige ting. Ett godt ting hun har sagt om min lille bror... hun anmeldte han plutselig for knivstikking av henne (hun er suecidal og da stikker seg selv ofte, dette er diagnosert av psykiatrisk institusjon) og fikk besøks forbud på han...

er det noen mulighet å gjøre at hun ikke er tilregnelig?? eller troverdig???

håper virkelig noen kan hjelpe...

Oi... Jeg har virkelig ikke peiling, men sender en klem!

Nullenusken skrev:
Oi... Jeg har virkelig ikke peiling, men sender en klem!

tusen takk for det :D alt hjelper vettu....

Oi, dette hørtes vanskelig ut for deg. Håper noen sakkyndige kan svare... Det bør jo tas opp med noen, men jeg aner ikke hvem det skulle vært. Har du selv snakket med barnevernet?
Det må være fryktelig vanskelig for deg å skulle forholde seg til en slik mor...

Maanestråle skrev:
Oi, dette hørtes vanskelig ut for deg. Håper noen sakkyndige kan svare... Det bør jo tas opp med noen, men jeg aner ikke hvem det skulle vært. Har du selv snakket med barnevernet?
Det må være fryktelig vanskelig for deg å skulle forholde seg til en slik mor...

ja har dokumentert alle hennes sykdommer hos barnevernet... svaret der er da "vi må ta dette alvorlig og foreta en 3mnd undersøkelse uansett da dette kunne være noe fakta i det"... noe jeg finner forstyrrende at man kan melde folk for det man vil når man vil og dette medfører konsekvenser for vedkommende... da kan jo alle som er sure og onde bare melde folk på gøy...

Jadda26 skrev:

Maanestråle skrev:

ja har dokumentert alle hennes sykdommer hos barnevernet... svaret der er da "vi må ta dette alvorlig og foreta en 3mnd undersøkelse uansett da dette kunne være noe fakta i det"... noe jeg finner forstyrrende at man kan melde folk for det man vil når man vil og dette medfører konsekvenser for vedkommende... da kan jo alle som er sure og onde bare melde folk på gøy...

Ja, det var litt det jeg tenkte, så da kan det være godt å ha noen andre i ryggen tenkte jeg dersom det skulle bli noe en gang... Vet ikke hvem du skulle snakket med, legen kanskje..?

Maanestråle skrev:

Jadda26 skrev:

Maanestråle skrev:

Ja, det var litt det jeg tenkte, så da kan det være godt å ha noen andre i ryggen tenkte jeg dersom det skulle bli noe en gang... Vet ikke hvem du skulle snakket med, legen kanskje..?

vi har heldigvis samme lege... så tenkte å ta med noen notater fra hva hun sier og gjort og så ta det opp med han.... håper virkelig han kan gjøre noe før dette går for langt

Jadda26 skrev:

Maanestråle skrev:

Jadda26 skrev:

Maanestråle skrev:

vi har heldigvis samme lege... så tenkte å ta med noen notater fra hva hun sier og gjort og så ta det opp med han.... håper virkelig han kan gjøre noe før dette går for langt

Legen kan gi deg eller en av dine søsken myndigheten over henne og erklære ho utilregnelig. da vil du få papirer på dette du kan ta med deg til barnevernet og vise dem.
gir de deg da samme beskjeden kan du kontakte advokaten din. så trekker de nok saken ganske så fort!

I forhold til din mors sykdom så har jeg sett og lest en del om dette, håper du og dine søsken har det bra og ikke din mor dro dere igjennom for mye når dere var små!

Har hørt om tilfeller der mor har "fabrikert" sykdommer og feil medisinert ungene sine, eller skadet dem for å få dem innlagt og etc.
håper virkelig ikke noe sånt skjedde dere..

Dette er en skikkelig stygg sinnsykdom som desverre er uhelbredelig.. og som alsheimers, bipolaritert, og manisk depressive eller narkotikaavhengige. er denne sykdommen helt grusom å måtte igjennom for pårørende..

Sender deg en klem og håper du slipper en like lang prosess som min svigersøster.
Masse lykke til :)

Uff da, dette hørtes utrolig vannskelig ut! Har ingenting fornuftig å komme med egentlig, men mye av forslagene over hørtes jo bra ut. Ville bare sende deg og dine en klem, håper det ordner seg :)

nr2ivente<3 skrev:

Jadda26 skrev:

Maanestråle skrev:

Jadda26 skrev:

Maanestråle skrev:

Legen kan gi deg eller en av dine søsken myndigheten over henne og erklære ho utilregnelig. da vil du få papirer på dette du kan ta med deg til barnevernet og vise dem.
gir de deg da samme beskjeden kan du kontakte advokaten din. så trekker de nok saken ganske så fort!

I forhold til din mors sykdom så har jeg sett og lest en del om dette, håper du og dine søsken har det bra og ikke din mor dro dere igjennom for mye når dere var små!

Har hørt om tilfeller der mor har "fabrikert" sykdommer og feil medisinert ungene sine, eller skadet dem for å få dem innlagt og etc.
håper virkelig ikke noe sånt skjedde dere..

Dette er en skikkelig stygg sinnsykdom som desverre er uhelbredelig.. og som alsheimers, bipolaritert, og manisk depressive eller narkotikaavhengige. er denne sykdommen helt grusom å måtte igjennom for pårørende..

Sender deg en klem og håper du slipper en like lang prosess som min svigersøster.
Masse lykke til :)

Eneste hun gjorde med tanke på feilmedisinering var å få adhd diagnose på mine brødre.. og fikk min lille bror tvangsinnlagt på psykiatri da mamma mente han var sucidal.. noe som er latterlig.. men heldigvis er vi alle voksne nå

Back
Topp