Platanias, Kreta

Magica81

Glad i forumet
Noen som har vært her og kan komme med gode tips til hva man kan gjøre,hvor man kan få god mat?

Noen som har bodd på hotell Melinas og kan fortelle hvordan hotellet var?

Skal reise med en gutt på 2,5 år. Andre gode tips ang. reisen tas i mot med takk  :)

Hiver meg med her jeg :)
Vi skal dit i slutten av juni med ei lita ei på 10 måneder!

Er en resturant med bakgårdshage, tror den heter Mykos eller Mythos eller noe. De har sinnsykt gode biffer! Ligger på oversiden av veien, bortenfor torget hvis man kommer fra Chania.

Har vært der tre ganger, men jeg er verdens dårligste på å huske navn på spisesteder :O
Er en restaurant som var veldig god som ligger et stykke oppover i platanias, som heter Astrea. Er ganske sikker på at det var det den her :P Vi tok taxi opp dit.

Stranden er forresten best i Agia Marina. Det ligger noen minutter fra platanias. Kjører gjennom der når man kommer fra Chania.

Elsker Platanias vært der 4 ganger , men mannen og barn <3
Jeg anbafaler Zaffranos når man begynner og bli lei Gresk mat og evt vil ha noe annet...
ItalianResturant <3 <3 <3 http://www.zafferano.gr/
Metaxias (er ikke sikker på skrivemåten)
Sokrates
Dette er de jeg kommer på :P
Vi skal også tilbake i sommer må bare få ut ungen først :P hehe

husker jeg smakte verdens beste sånn gyros der . fy flate så god - det var på sånn liten shappe. - hihi husker ikke hva den hette. men kommer du fra chania er d på høyre side av gata, og det var opp en liten trapp ;P også var den kjempe billig ;P beste noensinne - hihi. kunne ønske jeg visste hva den hette ;P

Er tre år siden vi var der, men var to restauranter vi var veldig fornøyd med. Husker seff ikke hva de heter. Den ene lå langs hovedgata, og hadde ganske stor uteservering (var vel regnet som litt dyrere) og den andre var en meksikansk som lå i 2. etasje i et av byggene i hovedgata.

Tusen takk for gode tips :)

Astrea, en restuarant som ligger et godt stykke oppover fra "sentrum" er verdt et besøk.
Det er en fingåtur oppover der, og en nydelig utsikt.

To pigadi eller noe slikt er en restaurant vi var veldig misfornøyde med.

På oppsiden av veien, et stykke etter torget ligger det en restaurant med et stort lekeområde, den har veldig god mat.

Og en av de som ligger så og si tvers over gaten for den har verdens beste psata carbonara :p

syddihodet skrev:
Astrea, en restuarant som ligger et godt stykke oppover fra "sentrum" er verdt et besøk.

Det er en fingåtur oppover der, og en nydelig utsikt.

To pigadi eller noe slikt er en restaurant vi var veldig misfornøyde med.

På oppsiden av veien, et stykke etter torget ligger det en restaurant med et stort lekeområde, den har veldig god mat.

Og en av de som ligger så og si tvers over gaten for den har verdens beste psata carbonara :p

Den restauranten med stor lekeplass var den på tur mot, eller fra Chania?

Takk for gode tips.Greit å vite hvilke plasser man burde styre unna også.

Har ingen tips om restauranter osv da jeg er elendig på å huske ting emoticon

MEN, GLED dere! Platanias er et nyydelig sted! Vært der to ganger nå, og drar gjerne tilbake emoticon

Vi har vært på Kreta i to år på rad nå. Første gang i nabobyen til Platanias :)
Kan anbefale en restaurant i Platanias som jeg så klart ikke husket nå, men den ligger "oppi skråingen" - og man har utsikt over HELE byen! Den har flere etasjer, og ligger på "høyre side" av veien vet jeg - menyer henger på veggen på utsiden. MAKAN at jeg ikke klarer å huske navnet på restaurenten!!
Jeg skrev en del reisetips da vi var på tur med vår ettåring, litt yngre - men kanskje noe som kan brukes? 
Du finner dem her under: Tips til sydenreise med barn!

Platanias er kjempe fint =D

Er en meksikansk restaurant som har veldig godt mat, anbefales veldig!! Ligger på venstre side når man kommer inn i sentrum dersom man kommer kjørende fra Chania! Under der ligger en type shappe med SYKT god gyros, beste jeg har smakt!!!!

På baksiden av dette bygget går det en lang bakke oppover. På venstre siden av denne bakken, går det en bakke oppover i fjellsiden, er menyer i den første bakken fra selve sentrum. Kjempe god mat, men dersom dere har med vogn ville jeg ikke anbefalt den pga masse trapper... På toppen av denne bakken, ligger det en kjempe fin restaurant, Astrea. (Vet ikke om du så Charterfeber, men det var fra den restauranten). Ville også tatt taxi opp, for det er en laaaaaaaaang bakke og gått ned =)

Videre innover i sentrum, forbi de fleste butikkene kommer det en biff restaurant.. Kjempe god mat og ikke dyrt heller!!

Tvers overfor veien for mingolfbanen er det en restaurant med SYKT god mat. Den går for å være litt dyrere, men verdt det..!! Vi var 3 voksne og 2 barn, og tok den fult ut med forrett, mat og dessert med vin og drikke til og betalte kanskje rundt 100 Euro ca.. Ikke gærli det syns jeg =)

Badeland vil jeg også anbefale, ligger litt oppover i fjellene og er kjempe stort for alle =)

Back
Topp