platanias, kreta!

***COLA***

Elsker forumet
e da nåken så har vert der? eg å mi kjæra søster skal der med "bebisane" våras 20.Mai! glede meg så! (måte berre skryta)
skal ei veka på sunset suites eller ka da hette! gleeeede meg berrre sååå!

Jeg sier bare: GLED DEG! Hele Chaniakysten er utrolig vakker, og det er mange fine strender der. Kreterne er skjønne mennesker som elsker unger, og det er MASSE å se og oppleve der. Når dere drar med unger så prøv å få med dere Limnoupolis badeland. Buss eller bil et stykke opp i fjellene, men det er verdt det. En tur inn til Chania og markedet bør dere unne dere. Det er plenty å se der og, Platanias er mest strand og shopping.
Vi reiser 12 juni og det er kul umulig å få sagt klart nok hvor mye jeg gleder meg til å komme tilbake....
Men en innstendig oppfordring; ta med dere kun paraplytrille om mulig. Fortauene er latterlig smale, ofte totalt fraværende og ikke noe for brede dypvogner. Ellers regner jeg med det er kommet masse gode tips i den andre syden-tråden, som jeg ikke har sett ordentlig på selv enda.
GOOOD TUR![:D]

Var der når jeg var gravid, det er kjempe koslig der.. Ble bare veldig lei av maten.. [:D] God tur.

ORIGINAL: gullungene

vi skal oxo til kreta 20 mai... men jeg husker jammen ikke hva det stedet heter,... hehehe ;)

skal sjekke det ut jeg ;)

Oi! koselig!

ORIGINAL: Perna

Var der når jeg var gravid, det er kjempe koslig der.. Ble bare veldig lei av maten.. [:D] God tur.

Duuuuh da....Inne i Chania får du variasjon i form av italiensk, kinesisk og meksikansk jaffal og det SKAL være en McDonalds der et sted og, men der har jeg aldri vært....
Plenty av muligheter i gamlebyen. Zepos har nydelig sjømat (prøv den grilla sverdfisken eller kalamarien deres!)  Ela litt lenger oppimellom smugene har masse god mat, MÅ jeg foreslå EN ting fra menyen der må det bli mixed grill. Monastiri har også mye godt, og hvis du drar til Zorbas på Kato Daratso får du verdens beste peppersteak.....
På det ene hjørnet av Platia 1866 er det et pittelite sted som har noen orgasmisk gode crepes med et sjukt utvalg fyll....

ORIGINAL: Tessa

ORIGINAL: Perna

Duuuuh da....Inne i Chania får du variasjon i form av italiensk, kinesisk og meksikansk jaffal og det SKAL være en McDonalds der et sted og, men der har jeg aldri vært....
Plenty av muligheter i gamlebyen. Zepos har nydelig sjømat (prøv den grilla sverdfisken eller kalamarien deres!)  Ela litt lenger oppimellom smugene har masse god mat, MÅ jeg foreslå EN ting fra menyen der må det bli mixed grill. Monastiri har også mye godt, og hvis du drar til Zorbas på Kato Daratso får du verdens beste peppersteak.....
På det ene hjørnet av Platia 1866 er det et pittelite sted som har noen orgasmisk gode crepes med et sjukt utvalg fyll....

MMMMM..... no blei eg suuulten!

GLED deg!et fantastisk sted[:)]har leilighet der...gleder meg til vi skal reise!!!!

ORIGINAL: Rimpro

prøvd å smakt endel du da :P spiser KUN gyros når jeg er der nede.. det er så syyyykt godt :P

Maj gadd! Helligbrøde! Når du er på et sted med SÅ mye god mat!
(Jeg må ha vært kreter i et tidligere liv![:D])

Mmmmm... Gyros.....NAM! [:D]
Må visst en tur til Hellas igjen etterhvert - få noen flere øyer på listen [;)]
Har hittil vært på Santorini, Naxos, Paros, Antiparos, Ios, Milos, Sifnos, Kreta og (gresk side av) Kypros. Ja, også Athen da... [:D]

Har ikke vært på Chania-kysten, da...kanskje vi skal prøve det neste gang vi reiser til Hellas [8|]

ORIGINAL: Rimpro

Kreta har jeg aldri vært.. blir for stooort for min del.. liker små hellas-øyer bedre jeg da :P Har vært på santorini, naxos, rhodos og karpatos.. målet er å komme seg på alle iløpet av livet.. :P litt arbied forran ja..
Gyros er himmels! tør ikke prøve noe annet, fordi jeg veet jeg blir skuffet, siden det ikke er like godt som gyros :D haha

Souvlaki....Grekerne har sjuuuukt mye god grillmat, så gi det en sjanse...

ORIGINAL: fruKtose

Har hittil vært på Santorini, Naxos, Paros, Antiparos, Ios, Milos, Sifnos, Kreta og (gresk side av) Kypros. Ja, også Athen da... [:D]

Har ikke vært på Chania-kysten, da...kanskje vi skal prøve det neste gang vi reiser til Hellas [8|]

Chaniakysten fortjener absolutt en sjanse, ja.
Men nå må jeg jo innrømme at jeg er vel en smule forutinntatt. Når vi ser ned på landskapet under oss når vi skal inn for landing, så er jeg ikke tilsnakkendes. Da har jeg konstant gåsehud og ståpels, tårer i øynene og må svelge og svelge for ikke å grine. Da er jeg "hjemme". Så fort jeg kommer ned flytrappa, går jeg to skritt til sida, for å stå helt stille lukke øynene og bare nyyyte å befinne meg på kretisk jord igjen....

ORIGINAL: Tessa

ORIGINAL: fruKtose

Chaniakysten fortjener absolutt en sjanse, ja.
Men nå må jeg jo innrømme at jeg er vel en smule forutinntatt. Når vi ser ned på landskapet under oss når vi skal inn for landing, så er jeg ikke tilsnakkendes. Da har jeg konstant gåsehud og ståpels, tårer i øynene og må svelge og svelge for ikke å grine. Da er jeg "hjemme". Så fort jeg kommer ned flytrappa, går jeg to skritt til sida, for å stå helt stille lukke øynene og bare nyyyte å befinne meg på kretisk jord igjen....

He-he... Hadde litt den samme greien med Hellas tidligere [:D] (Derfor jeg jeg vært der en del også)

Men faktisk har Kroatia blitt min nye favoritt! [:D] Og det er sant som folk sier; Kroatia er som Hellas var på 80-tallet [;)][:D]

Jeg har vært 2 ganger der .. men lå litt utenfor den lille byen der.. men det er sinnsykt barnevennelig og fint der nede asså

Back
Topp