Plastisk kirurgi

Nope, nope, og nope :p Jeg fjerner hår under armene og div. andre steder fordi jeg får eksem om jeg ikke gjør det :)

Brystreduksjon er også noe man gjør for helsa, synes det er en selvfølge at ting man gjør for egen helse ikke går under "plastisk kirurgi" i den forstand vi forstår det med endringer på utseendet fordi man tror det gjør en penere.
Psykisk helse/mental velferd er også helse :Heartred

Psykisk helse/mental velferd er også helse :Heartred

Ja, jeg forstår hvor du vil. Jeg vil vel kanskje kategorisere en stor norsk kjent blogger som under mental helse og burde fått hjelp. Men det betyr ikke at jeg synes løsningen er å faktisk utføre plastisk kirurgi. Her kommer vi - i mitt morallandskap :p - tilbake til ansvaret til en kirurg. Om noen er så mentalt/psykisk syk at de tror de trenger plastisk kirurgi for å bli lykkelig så trenger man behandling for sin psyke, ikke behandling hos en plastisk kirurg... Mener jeg :)

Og før noen arresterer meg, jeg vet det finnes enkelte - svært sjeldne - men ekstreme tilfeller av kroppsdysmorfobi (eller hvordan man skriver det på norsk) hvor selv behandlere mener at det er riktig å fjerne en finger for å gi noen fred i sjelen. Eller om det er snakk om å være født i feil kropp, og ønske kjønnskorrigerende plastisk kirurgi. Det er et helt annet bord og en annen kategori, i mine øyne :)

Næsj. Jeg ser absolutt ikke perfekt ut, men jeg tenker uperfekthet er helt naturlig. Det er selvsagt flere områder jeg er litt misnøyd med, men jeg tror ikke EGENTLIG kirurgi ville fått meg til å føle meg bedre. Ville bare funnet noe nytt å mislike. :P

Ja, jeg forstår hvor du vil. Jeg vil vel kanskje kategorisere en stor norsk kjent blogger som under mental helse og burde fått hjelp. Men det betyr ikke at jeg synes løsningen er å faktisk utføre plastisk kirurgi. Her kommer vi - i mitt morallandskap :p - tilbake til ansvaret til en kirurg. Om noen er så mentalt/psykisk syk at de tror de trenger plastisk kirurgi for å bli lykkelig så trenger man behandling for sin psyke, ikke behandling hos en plastisk kirurg... Mener jeg :)

Og før noen arresterer meg, jeg vet det finnes enkelte - svært sjeldne - men ekstreme tilfeller av kroppsdysmorfobi (eller hvordan man skriver det på norsk) hvor selv behandlere mener at det er riktig å fjerne en finger for å gi noen fred i sjelen. Eller om det er snakk om å være født i feil kropp, og ønske kjønnskorrigerende plastisk kirurgi. Det er et helt annet bord og en annen kategori, i mine øyne :)
Plastisk kirurgi er også blant annet kirurgisk behandling etter brannskader, så når man snakker på generelt grunnlag om plastisk kirurgi, så er det faktisk ganske mange som får "korrigerende" kirurgi, ikke bare av kosmetiske grunner.

Har selv operert nesen, men det synes ikke på utsiden :hilarious: så det kan ikke regnes som plastisk kirurgi, men det var en plastisk kirurg som utførte operasjonen (men jeg kunne ikke puste gjennom nesen da...)

Jeg synes ikke det er noen skam å ønske å endre noe på sin egen kropp, man skal jo tross alt leve med den, og er man ikke fornøyd, så går det ut over den mentale helsen på sikt.

Jeg har aldri operert noe som helst, og ønsker heller ikke å gjøre det. Jeg har farget håret av og til, og sminker meg litt i hverdagen, og det holder for meg.

Back
Topp