Plastisk kirurgi

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Var hos fysio i dag, som bemerket at jeg hadde en del hud til overs, er 37+4, jeg var overvektig før graviditeten også. Veide 87 og er 168 cm høy, har også litt tung beinbygning, men har godt med flesk rundt magen. Nå veier jeg ca 100 kg litt vann i kroppen og sånt, men nederste delen av magen er ganske løs, og hun mente det ikke nødvendigvis ville trekke seg tilbake, og at jeg da kunne være kandidat til å få fjernet huden som er til overs. Er 20 år og har aldri så mye som sydd et eneste sting i kroppen og lurer på om noen har hatt liknende operasjon, hva var grunnlaget for at dere fikk det? Og hvordan ble det seende ut etterpå? Ser for meg at ikke det er så pent med den sømmen på magen, men nå er jeg ganske full av strekkmerker også, og det er jo ikke noe penere med løshud hengende å slenge heller. Veldig fint hvis noen vil vise bilde også :)

Arret gjemmes jo i trusekant-området. Mamma gjorde en slik operasjon for noen år siden, for hun hadde mye løs hud som lå i folder og hun var plaget med kløe og sopp i foldene, fikk sår rett og slett. Fjernet så mye hud at begge keisersnittarret samt nesten alle strekkmerkene og halve arret etter blindtarmoperasjonen forsvant. :p

Kjenner ei som fikk den operasjonen.
Å det ble kjempe fint!
Arret synes ikke da det er under trusekanten.
Å magen ble kjempe fin.

Har tatt ein annen plastisk operasjon. Og arra er nesten ikkje synlige nå. Er snart 2 år siden. Og ett arr vs masse løs hud og strekkmerker er lett valg for meg hvertfall :p

Har tatt ein annen plastisk operasjon. Og arra er nesten ikkje synlige nå. Er snart 2 år siden. Og ett arr vs masse løs hud og strekkmerker er lett valg for meg hvertfall :p
Men hvordan er det å bli gravid igjen etter dette? Leste at det kanskje kunne være problematisk, er jo bare 20 år, og det er første barnet nå, planen er å få en til om noen år. Fysio sa at om jeg planla innen et år eller 2 så var det ikke vits, men blir hvetfall 2 år til neste da jeg må fullføre skole og div.

Ei venninne av meg gjorde dette, og noen mnd senere begynte hun med fitness.
Etter 3 barn så ser hun ut som den modellen, muskuløs, utrolig fin mage, og strekkmerker/arr ser man ingenting til! Hun er råflott rett og slett.

Men hvordan er det å bli gravid igjen etter dette? Leste at det kanskje kunne være problematisk, er jo bare 20 år, og det er første barnet nå, planen er å få en til om noen år. Fysio sa at om jeg planla innen et år eller 2 så var det ikke vits, men blir hvetfall 2 år til neste da jeg må fullføre skole og div.
Ville venta til eg var ferdig med barn før ein slik operasjon. Kan heller ikkje vite hvordan magen ser ut etter flere svangerskap. Vil jo komme mer hud og strekkmerker går eg ut i fra. Og blir bortkasta med ein operasjon vis du blir gravid rett etter hvertfall.

Back
Topp