Plastelina eller modelleire?

• Trådstarter Trådstarter Lille My
  • Opprettet Opprettet
L

Lille My

Guest
Hva sier dere?
Min sønn går jo i barnehagen og han kommet hjem p sier han ønsker seg plastelina, jeg skjønner ikke hva dette er. Vi finner til slutt ut at dette er modelleire og til størstemann sin glede hadde mamma dette i skapet :p
Så vi sier modelleire :p

Jeg sier "modellerkitt" - det heter det her i Bergen. Men hadde skjønt begge de to du nevner :)

Modelleire og plastelina er to forskjellige ting. Plastelina er mykere og letter å jobbe med, mens modelleire må knas og varmes litt i henda. Plastelina kan bli litt gummiaktig og trekke seg litt sammen etter du "slipper" mens modelleire former seg slik du vil. Plastelina tørker ut om den ikke ligger i plast.

Modelleire og plastelina er to forskjellige ting. Plastelina er mykere og letter å jobbe med, mens modelleire må knas og varmes litt i henda. Plastelina kan bli litt gummiaktig og trekke seg litt sammen etter du "slipper" mens modelleire former seg slik du vil. Plastelina tørker ut om den ikke ligger i plast.

Har aldri sett noen andre en det vi har jeg da :) og har alltid sagt modelleire, samme med min samboer.
Jeg har heller ikke hørt om plastelina :p

Ungene sier plastilin.

Jeg sier Kitt

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Her sier vi bare kjett (som i kitt).
Men nå som hun bruker Play Doh sier vi det, og når svigermor ikke hører/forstår hva det er sier vi plastelina.

Jeg er vokst opp med plastelina, mens der vi bodde før sa de kjett.

Hos oss heter det Play doh, uansett :p

Vi sier litt begge deler, men ungene bruker plastelina, jeg sier modellkitt...

Vi kalte det bare leire :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Modelleire:-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Plastelina :)

Vi sier Plastelina :D

Jeg er vant til å si modelleire, men bor i trønderlagen nå og her oppe sier de visst det.
Skjønte heller ikke bæret om hva det var de første gangene det ble nevnt.

Snakk om 2 ord som er fjernt fra hverandre :p

Back
Topp