Plassering i bil

snippogsnapp

Forumet er livet
MAI 2013
Ja i dag lurer eg på korleis vi skal gjør det med plassering av bilsetene når lillebror kjeme.. vi har jo storebror på passasjer siden, siden det er tryggast.. kor skal lillebror sitte då? Er det trygt å ha han i midten eller best på førersiden?

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Her sitter storesøster på passasjer-siden, bare fordi vi satte hun der egentlig.. Ikke noen spesiell grunn, da kommer lillebror bak fører.

I midten på gulvet bak er det en "dult" som står opp, så basen vil ikke stå støtt der.

BVforum via Samsung

Hm, vi flytta snuppa bak førersetet igår. Det er enklere når vi er ute og kjører og jeg kan se henne.

Når babyen kommer må hun sitte der uansett, da samboeren min ikke får plass i førersetet med babysete og base bak seg.

Flere gode poeng:) skal skjekke om vi har den dulten og ;) då blir jo valget enkelt.. :)

Hmm. Har ikke tenkt på. Vesla på 4 sitter bak på passasjersida nå.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Her blir det 3 barneseter og største snuppa må nok sitte i midten,da vi ikke får feste basen der....
Så får de største gutta sitte helt bak,når de er med:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Kommer til å ha storebror bak fører og baby bak passasjersetet. Han har sittet på passasjersiden siden han kom til, siden det er tryggest, men som Alvetussa sier, så får ikke mannen plass om babysetet skal stå bak fører. Også kan jeg se begge barna. Da ser jeg storebror i bakspeilet, og jeg kan se baby i speilet vi har på nakkeputa på baksetet :)

her havner babyen i midten, av den grunn at de andre skal slippe å klatre over basen for å komme seg på sine plasser. Og har bare 2punkt sele i midten så da er det tryggest å feste basen i den enn de større ungene som bruker bare bilens seler. Har 2 seter bak og vi kan bruke, men i første omgang vil vi ha alle på en rekke om det går med stolene.

Hvorfor er det tryggest at barnet sitter bak passasjeren? Aaldri hørt.

Det er vel større sjans for at du overholder høyre vikeplikt, enn å stole på at alle andre gjør det? :)

Ah okei. Har ikke lappen jeg, så jeg har aldri tenkt på det. Da hadde jeg jo ikke flytta henne. Får flytte henne tilbake fram til babyen kommer :p

Det er vel større sjans for at du overholder høyre vikeplikt, enn å stole på at alle andre gjør det? :)

Takk for at du skrev ned dette! Prøvd å lese meg til hvilken side som er best men alle sider sier liksom "det har ikke mye å si". Men dette er jo det beste poenget jeg har hørt!

Jeg stoler på meg selv i trafikken med ungen i bilen. Men ikke på andre! Takk <3 nå fikk jeg bestemme meg :)

Hmmm...., dette har jeg ikke tenkt på... Tror nok storebror får beholde plassen sin på passasjersiden, han har jo "eid" den i snart tre år... Blir nok da å plassere snuppa bak fører, er god plass I bilen så tror ikke det skal bli noe problem selvom pappaen har lengre bein enn meg..

Tror maxi cosin havner bak fører og trollet blir sittende bak passasjer . Får ut å prøve en dag ....

Flytter storebror slik at han sitter bak sjåfør og lillebror bak passasjer. Har kjøpt best i test cybex solution til storebror, så han er nok ganske trygg uasett

Ja i dag lurer eg på korleis vi skal gjør det med plassering av bilsetene når lillebror kjeme.. vi har jo storebror på passasjer siden, siden det er tryggast.. kor skal lillebror sitte då? Er det trygt å ha han i midten eller best på førersiden?

Vanskelig valg dette, storesøster her i huset sitter også på passasjersiden noe hun har gjort siden hun kom til. Også her er dette et bevist valg pga. at jeg stoler mer på meg selv enn alle de andre tullingene man kan møte på.
Jeg har vurdert frem og tilbake, og tror vi kommer til å ha lillebror på passasjersiden. Hun ble 4 år nettopp og har en god bilstol, og tenker kanskje at jo større barnet blir jo bedre vil de tåle en evt. kollisjon? Tenker jeg helt feil da?

Vanskelig valg dette, storesøster her i huset sitter også på passasjersiden noe hun har gjort siden hun kom til. Også her er dette et bevist valg pga. at jeg stoler mer på meg selv enn alle de andre tullingene man kan møte på.
Jeg har vurdert frem og tilbake, og tror vi kommer til å ha lillebror på passasjersiden. Hun ble 4 år nettopp og har en god bilstol, og tenker kanskje at jo større barnet blir jo bedre vil de tåle en evt. kollisjon? Tenker jeg helt feil da?

Jeg skjønner veldig hva du mener! Det er jo ikke noe gøy å "velge hvem av barna som skal være tryggest" på en måte. Men jeg vil jo også tro at et større barn har lettere for å tåle en kollisjon.. men jeg vet ikke om det er noe fakta i det.. Hadde vært fint om noen hadde peiling!

Ja, kjenner litt på samvittigheten når man skal ta det valget, tror nok det kommer til å gjøre vondt i mammahjerte når dagen kommer:-( Hadde vært fint med noe fakta, men har ikke lest om dette noen steder:-/ Var mye lettere når nr. 1 kom, for da trengte man ikke å ta dette valget. Nå får man plutselig 2 øyenstener <3

Ja, kjenner litt på samvittigheten når man skal ta det valget, tror nok det kommer til å gjøre vondt i mammahjerte når dagen kommer:-( Hadde vært fint med noe fakta, men har ikke lest om dette noen steder:-/ Var mye lettere når nr. 1 kom, for da trengte man ikke å ta dette valget. Nå får man plutselig 2 øyenstener <3

Merker eg blir helt på gråten når eg tenker på det.. jada hormonell:p forferdelig vansklig:(

Back
Topp