Plassering av morkake

Mrs. Storhaug

Første møte med forumet
Hei!
Andre her som har morkake plassert posterior previa marg.? Har tidligere hatt hastekeisersnitt pga delvis morkakeløsning og er livredd for dette igjen i og med at risikoen er en del høyere ved denne plasseringen og i tillegg til tidligere keisersnitt..:eek::( noen med erfaring eller noe annet lurt å si...?o_O:taunt005:talk017
 
Jeg hadde det i 2.svangerskap, morkaken på bakveggen og langt nede ved mormunnen i uke 18. Hadde keisersnitt i 1.svangerskap. I uke 32 hadde den flyttet seg oppover slik at det var mulig å føde vaginalt. Det er vanlig at den flytter seg oppover etterhvert som livmor vokser:) fordelen er at den sitter på bakveggen, da trenger du ikke bekymre deg for at morkaka gror fast i keisersnittarret siden det er på forveggen:)
I dette svangerskapet (nr 3) så var morkaka langt oppe på ul i uke 18:)
 
Jeg hadde det i første svangerskap og har det nå, plassert akkurat på samme sted. Skal inn på ultralyd nårinår jeg er 32 uker for å se om den trekker seg opp. Stresser ikke noe med det, for den trakk seg fint opp sist uten noe form for problem med morkaka og jeg fødte vaginalt.
 
Back
Topp