Plassering av morkake

Nordlandsjento

Betatt av forumet
Har morkaken på fremsiden(anterior) for tredje gang. Er det noen som vet om noen statistikk over hva som er mest vanlig? Trodde det var mest vanlig at den er plassert mot ryggen.

Har ingen statistikk, men tror ikke noe er vanligere enn noe annet. Har hørt at det er helt tilfeldig alt ettersom hvor egget fester seg.

Ja det er kanskje det. Litt kjipt at man kjenner liv litt senere når morkaken er foran. Men ellers har det jo ingen betydning for barnets helse. Det er bare at jeg kjenner ingen andre som har hatt det. Og nå skjer det meg for tredje gango_O

Ja det er kanskje det. Litt kjipt at man kjenner liv litt senere når morkaken er foran. Men ellers har det jo ingen betydning for barnets helse. Det er bare at jeg kjenner ingen andre som har hatt det. Og nå skjer det meg for tredje gango_O
Jeg hadde det sist. Vet ikke om jeg har det nå [emoji5] statistikk vet jeg ikke, men du er ikke alene om det [emoji6]

Hadde morkaken på fremsiden med de to første, så ble skikkelig overrasket når den nå var på baksiden

Har visst morkaka fremover og veldig langt nede denne gangen. Hadde ikke det sist. Hadde en mistanke om dette før ul i dag da jeg først kjente tydelig bevegelser i for igårs, uke 18+6, fikk da det bekreftet i dag.. Håper den flytter seg oppover slik at jeg kanskje kan få en vanlig fødsel denne gang

Har visst morkaka fremover og veldig langt nede denne gangen. Hadde ikke det sist. Hadde en mistanke om dette før ul i dag da jeg først kjente tydelig bevegelser i for igårs, uke 18+6, fikk da det bekreftet i dag.. Håper den flytter seg oppover slik at jeg kanskje kan få en vanlig fødsel denne gang

Det hadde jeg sist. Lå litt over mormunnen ved oul. Men jordmor sa at ofte flytter den seg oppover når magen vokser. Du får sannsynligvis ny ultralyd rundt uke 32. Den flyttet seg hos meg, og det var ikke noe problem å føde vaginalt:)

Det hadde jeg sist. Lå litt over mormunnen ved oul. Men jordmor sa at ofte flytter den seg oppover når magen vokser. Du får sannsynligvis ny ultralyd rundt uke 32. Den flyttet seg hos meg, og det var ikke noe problem å føde vaginalt:)

Har alt fått time uke 32, så krysser fingrene for at den flytter på seg [emoji6]

Veit ikkje statistikk [emoji5] men har det sjølv også. Ifølge jordmor er det vanlig [emoji5] skal inn på sjekk i veke 32 for å sjekke om morkaka har flytta seg.

Min er på framsiden, og det var den i de to forrige svangerskapene også. Nå ligger den helt over livmorhalsen, så jeg skal til ktr.

Min er også på fremsiden. Tror den er ganske langt ned, hvis jeg skjønte jm rett, og jeg har kjent mye spark, for så å plutselig ikke kjenne noe på lenge, i hvert fall var den godt unna mormunnen =) Sist tror jeg den var i bakkant, men da så langt ned at jeg måtte på kontroll i uke 32.

Min er også på fremsiden. Ble sååå skuffet for jeg trodde det kom til å ta evigheter før jeg kunne kjenne baby. Men fikk kjenne første spark da jeg var 18+0( egentligt 18+2,har blitt satt frem to dager nettopp),og legen ble overrasket over at jeg kjente noe så tidlig som førstegangs generelt.

Back
Topp