Planter i solfylt vindu..

Mator

Forumet er livet
Novembergull 2017
Novemberlykke 2020
Lurer på om noen har forslag til blomster jeg kan ha i mine stuevinduer? Eier ikke grønne fingre, har prøvd Hortensia for den synes jeg er så flott, men må vanne den hver andre dag pga solen som tørker den ut når den står i vinduet. Har vurdert orkide, men tåler disse å stå i direkte sol midt på dagen?

Lurer på om noen har forslag til blomster jeg kan ha i mine stuevinduer? Eier ikke grønne fingre, har prøvd Hortensia for den synes jeg er så flott, men må vanne den hver andre dag pga solen som tørker den ut når den står i vinduet. Har vurdert orkide, men tåler disse å stå i direkte sol midt på dagen?

Har ikke noen gode tips, men hortensia anbefales vanligvis som en blomst som tåler litt skygge. Jeg har en del sol på orkideene mine, og de tåler det tilsynelatende fint, men en skal ikke flytte rundt på dem. Jeg tror ildtopper og sånt skal tåle sola godt, men har ikke prøvd selv. Kanskje pasjonsblomst? (Tror de heter det :) )

Mine orkideer står i sola i vindu og klarer seg bra[emoji2]

Har ikke noen gode tips, men hortensia anbefales vanligvis som en blomst som tåler litt skygge. Jeg har en del sol på orkideene mine, og de tåler det tilsynelatende fint, men en skal ikke flytte rundt på dem. Jeg tror ildtopper og sånt skal tåle sola godt, men har ikke prøvd selv. Kanskje pasjonsblomst? (Tror de heter det :) )
Det forklarer jo hvorfor jeg ikke får til Hortensiaen. Kjøper det jeg synes er fint jeg nemlig og har aldri tenkt noe spesielt over hvor mye og lite de tåler! Kanskje jeg skal prøve meg på orkidé denne gangen da, selv om pasjonsblomst hørtes litt spennende ut! Tusen takk for tips :)

Mine orkideer står i sola i vindu og klarer seg bra[emoji2]
Er det da direkte sol? Kanskje prøve det for en gangs skyld! Hvor ofte trenger de vann?

Du kan kanskje se om det står noe på potta om de tåler sol eller skygge før du kjøper?

Jeg vet ikke om noen som tåler direkte sol av inneplanter

Du kan kanskje se om det står noe på potta om de tåler sol eller skygge før du kjøper?

Jeg vet ikke om noen som tåler direkte sol av inneplanter
Det står kanskje på potta ja? Har som regel bare tatt det jeg synes er fint jeg nemlig! Kan selvfølgelig høre med de på plantasjen også!

Ja, hør på f.eks. Plantasjen. :)

* Lavendel
* Hawaiirose
* Orkide
* Gummifiken
* Smaragdpalme

Back
Topp