Plante popkorn!

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Altså mais.
Vet jeg har sett noen har gjort det før. Men er det da brukt upoppet popkorn, eller maiskorn tro?

Frøkna her har lyst til å prøve [emoji23]

Last edited:
Maiskorn :) kjøp fersk maiskolbe!

Du kjøpet maisfrø på plantasjen f.eks. man kan ikke bruke vanlig korn fra kolbe, boks eller som popkorn.
Lykke til. Jeg forsøker nå for 10ende år på rad å få til vellykkede maisplanter. Husk at du bør ha minst to stykker.

Du kjøpet maisfrø på plantasjen f.eks. man kan ikke bruke vanlig korn fra kolbe, boks eller som popkorn.
Lykke til. Jeg forsøker nå for 10ende år på rad å få til vellykkede maisplanter. Husk at du bør ha minst to stykker.

Bør man ha to, fordi de trenger å bli polinert av hverandre, som med enkelte bær-og frukttrær?

Bør man ha to, fordi de trenger å bli polinert av hverandre, som med enkelte bær-og frukttrær?
Nei, de befrukter seg selv . Men jeg snakket med bonden på maisgården her i nærheten for å prøve å finne ut hva hemmeligheten hans var :P og han sa at man burde ha minst to planter.. usikker på hvorfor. Selskap i hverandre kanskje?

Masse lykke til på dit 10.ende forsøk :hilarious: hold oss fjerne oppdatert på hvordan det går denne gangen!

Back
Topp