plantar fascitt

Brooke

Elsker forumet
MayDay2021
Skuddårsspirene 2024
Er det noen har/har hatt det og ble kvitt det?
Hva gjorde dere?
Jeg har bare hatt det i et par mnd, men jeg blir sprø!
Går hele dagen på jobb, er ikke mulig å sitte mer enn 2min i ny og ne...har ekstra såler i skoene, men føler ikke at det hjelper en dritt.
Fikk beskjed fra legen om å bruke Ibux tre ganger om dagen i en uke, det tar toppen når jeg er på jobb, men blir jo helt jævlig når jeg kommer hjem...
Såe, ja..noen tips? Er sykemelding et alternativ eller er det ikke vits?

Jeg har hatt det. Fikk anbefalt av fysio å styrke indre leggmuskulatur (leggøvelser i trapp) og bruke spesialsåler.
For meg har det hjulpet å bruke disse sålene i alle sko: https://www.loplabbet.no/produkter/sof-sole-im0005-no-colour-0000_ll_no, å bruke Crocs hjemme, å gå kortere turer enn normalt den perioden det har vært som verst, og å slappe av med ispakning etter.
Sykemelding eller tilrettelegging til den verste fasen er over hørtes lurt ut, men jeg er jo ikke helsepersonell. Be om henvisning til fysio også, kanskje nye ting har kommet fram på de 8 årene siden jeg var. :)

Det burde behandles og leggmusklene må også tøyes. Ville dratt til fysio eller massasjeTERAPEUT og fått behandling ☺️

Endret seg til meg da jeg brukte Hooka Bondi sko lengre periode. Men tror som noen over her sier, opptrening av musklatur er svaret. Langsiktig løsning :)

Jeg har hatt det, og er operert for det. Jeg tok første operasjon på Martina Hansen hospital for 3 år siden (først en fot), et år senere tok jeg neste. Det tar ca 1 år med opptrening igjen, men ALLE smerter er borte. Og jeg har ingen plager. Kramper i leggene er også helt borte.

Jeg prøvde Hoka, naprapat, svømming, tøying, ja, alle mulige former FØR operasjon. Og hadde ingen hell med det.

Angrer virkelig ikke på at jeg tok de operasjonene. Har fått et helt nytt liv. Selv ingen plager i svangerskapet, annet enn ødemer (som er normalt).

Back
Topp