Planleggingsdager i barnehage

KnøttetoglilleX

Flørter med forumet
Hvor mange er det normalt å ha? Syns de har utrolig mange i barnehagen til småen.
Hvordan er deres barnehager. Her er det vel 1 i mnd. Er ikke bestandig lett å få ordna seg på noe vis for oss. Går jo faktisk en uke med fri på meg å mannen i året bare til planlegging. Grr!

Det skal også sies at vi er nærmeste naboen til barnehagen og det er fortsatt ikke kommet en eneste bil der. Der er det mørkt og stengt og sånn er det nesten hver gang. De kommer kanskje og er der litt midt på dagen også er bilene vekk igjen. Da begynner jeg veldig å lure på hva de gjør... Sjekka kalendern nå. De har 8 i året. Er ikke det litt i overkant mange? 4 kunne jeg levd med.

Jeg har hørt at 5 er det vanlige i året. Men på 2,5 mnd har det allerede vært 3 stykker. Og på den andre barnehagen hennes hadde de 3-4 på 4 mnd. Så jeg skjønner ikke helt dette....

Fem i året her..
En nå og da, nå skal de snart ha det på en fredag og mandag så det blir langhelg.

herlighet det var da mye med 3-4 på 4 mnd!! Blir helt sjokkert jeg!!!

I kommunale barnehager var jeg overbevist om at det skulle være 5 hvert år. Er i alle fall sånn det har vært alle steder jeg har jobbet. 

Hvordan personalet ordner planleggingsdagene er forskjellig. Noen går på kurs og er derfor ikke tilstede i bhg, andre dager blir jobbet inn med ekstra personalmøter eller andre møter kveldstid, eller de er kanskje hjemme hos noen?

Men 8 hvert år syntes jeg hørtes mye ut. Hva står det i årsplanen?

Det står på kommunen vår vedtekter for kommunale barnehager at det er 5 planleggingsdager i året. Så da satser jeg på at det kun er 2 stk til før sommeren

Det står faktisk 8 i planleggingskalenderen. Syns det er drøyt. Dette er en privatbarnehage og vi snakker jo mye med de som eier og jobber der men syns det er litt ekstremt. I fjor høst var hadde de feks halv planleggingsdag også dro alle til spania over langhelgen. Vet at de også er på kurs noen ganger, men lell. Vi har tatt opp et par ting på foreldremøte som de kunne ha jobbe med på planleggingsdager tidligere men det merker man ikke noe til så derfor lurer jeg litt på om det faktisk er nødvendig med så mange av dem. Skjønner 5 lissom er normen.

Jeg tror 3-5 er det vanlige. Disse dagene bruker de på planlegging og kurs som f.eks. førstehjelpskurs osv. Jeg synes det er bra at de får tid til å planlegge og lage gode opplegg for ungene, men 1 gang i mnd. er kanskje litt i overkant? :/

Har hørt at 5 er vanlig, men vi har enda ikke hatt noen i bhg til mini.

Det er fem planlegningsdager i min sønns bhg i løpet av året. Disse står oppført på årsplanen, så vi vet i god tid i forveien når de finner sted.

Her er det vel 5 i året tror jeg..

Aner ikke, men nå neste uke skal de ha den andre siden han begynte i august..
Gjør ikke meg noe, jeg er jo hjemme, men skjønner ikke hva "normale" folk som må på jobben gjør.. Så har igrunn stusset over at det er så mange! Og så har det jo nettopp vert høstferie hvor over halvparten av ungene var hjemme uansett, hvorfor ikke legge den planleggingsdagen til DEN uka?? *skjønner ingen ting*

3 eller 4 dager i året tror jeg er "pålagt" av kommunen. Uten at jeg er helt sikker da, men det er sikkert noen høner her inne som kan korrigere meg på den der. 

Vi har 3. Heldigvis jobber jeg skift, så til nå har de havnet på dager jeg har fri heldigvis.
Utenom til uken, da er det stengt en` dag hvor jeg kommer hjem fra nattevakt. Da må mannebeinet mitt ta seg halv dag hjemme fra jobb så jeg får sove. Ellers funker det ikke bra :p

Syns det er altfor mangen, har vore over 5 stk til nå.
Var 2 dager denne uken, onsdag og torsdag.

Back
Topp