Planlegging av permisjon - hjelp!

MammaIApril2015

Flørter med forumet
Å planlegge permisjonen gjør meg gal! Så forklarer situasjonen her, og håper noen er rågode på disse reglene og kan hjelpe :)

Jeg har vært ansatt i barnehage siden juni 2014 (gikk på skole frem til da). Jeg jobber i et 1års vikariat, som går ut i august 2015. Termin er 04.04.15.
Dette vil jo si at når permisjonen er over i april 2016, så har jeg ikke jobb å gå tilbake til. Det er svært vanskelig å få ny jobb i barnehage på vårhalvåret, da "barnehageåret" begynner i august.

Dette vil jo si at permisjonen (med fedrekvoten) er over i slutten av april, om vi velger 80% dekning. Hvordan har du/andre løst dette? Ulønnet permisjon, eller blir jeg registrert som arbeidssøkende? Skal selvsagt søke på alle stillinger jeg kommer over i permisjonstiden, men er jo selvsagt stresset for at jeg ikke får jobb.
Barnehageplass får vi jo heller ikke før i august..

Er det mulig å f.eks ta fedrekvoten som en dag i uken? At jeg jobber en dag i uken og da er barnefar hjemme? da vil jo "mine" permisjonsuker vare lenger, enn om han tar 14 uker i strekk? Jeg står jo mest sannsynlig uten jobb, og vil da måtte være hjemme sammen med han i hans permisjonsuker...

Hvor mange ferieuker har jeg rett på når jeg jobber fra juni-des? Disse kan jo brukes for å forlenge permisjonen.
Opparbeider man seg rett på ferieuker også i permisjonstiden?

Håper noe kan hjelpe her! :)

Hilsen en bekymret planleggingsfreak!

Du kan absolutt ta gradert permisjon! Akkurat hvordan man regner ut hvor mye du må jobbe og sånt klarer jeg ikke å ta i hodet nå, men en dag i uka er vel 20% jobb, da. Denne situasjonen er det mange som er i, og jeg vet at nav har dagskurs (!!!) for å lære folk hvordan man skal fylle ut permisjonspapirene, så ring nav og hør! :)

Her hadde pappa gradert permisjon og det var ikke noe problem. Jeg vet ikke om man har krav på det, men vet om flere som har hatt det, så ville hørt med NAV :)

Back
Topp