Vi har alle barna hjemme frem til de er 2 år, så vi tar ikke stilling til om de får plass når de er et år uansett.
Ble uplanlagt gravid med første, og hun ble født i desember. Dette passer ikke skolesystemet så godt, og jeg kommer til å søke om utsatt skolestart. Det er gjort mange undersøkelser på falske ADHD-diagnoser som blir satt på desemberbarn. Det er stor forskjell på å være 5 år ved skolestart, og 6 år. Umodne barn henger etter, og blir stemplet som "dumme". Veldig synd at det er slik i samfunnet, og det er klart at desemberbarn FØLER seg dumme når de egentlig bare ikke er gamle nok.
Ellers så er det å prøve å unngå bursdager som kan være kjipe. Bursdag sent i desember er kjent for å ikke være å kjekt. Det samme kan gjelde sommerferien, 17 mai osv. Umulig å planlegge, men man kan jo prøve.
Med dette i tankene valgte vi å skynde oss litt med prøving på 2 og 3, når det lot seg gjøre. Nr 2 kom i september, men jeg var ikke fysisk klar i kroppen til å prøve før. Nr 3 derimot ble jeg fysisk klar for tidligere, og er glad for at jeg får henne nå i februar. Håper jeg blir fort klar til å prøve på nr 4, og ønsker også å få barn på starten av året. Mellom januar og mai. Personlig har jeg vært heldig og blitt gravid på første forsøk hver gang, noe som ikke er tilfellet for mange. Alle har ikke mulighet til å bare hoppe over prøveperioder, og sånn er det bare.
Jeg er selv født i september. Dette er ikke SÅ sent, men det ble sent i forhold til de jeg gikk i klasse med som alle var født før mai. Ble et utskudd og hang etter. Tok ikke igjen før ungdomskolen, for jeg ble stemplet som dum. Begge foreldrene mine er født i desember, og de hadde også vanskelig skolestart. Faren min ble til og med holdt igjen et år, men var nok allikevel ikke helt klar.

Ingen diagnoser i bildet hos han, med en IQ på 142. Så det var ingenting galt, annet enn umodenhet.